Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 73 / Bezoekers Vandaag: 14475
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1717
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Tekenen van een spiraal in baanontwerp
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Racer

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 16 dec 2009 :  23:51:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo mede hobbiesten

Ik ben op het moment bezig om alvast mijn baan in koploper in te tekenen en nu vraag ik me af hoe jullie spiralen intekenen zodat het toch nog overzichtelijk blijft. Ik heb een 4 voudige spiraal liggen maar als je die helemaal in gaat zitten tekenen dan wordt het wel een enorm geval als je in elk geval alle sporen wil zien en dus niet over elkaar heen tekenen. Ik heb in iedere ronding van het spiraal wel een blok ingepland dus die moeten ook zichtbaar zijn.

m.v.g. Bob

Fleischmann Ho profirails - Twincenter

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 16 dec 2009 :  23:56:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bob,

Gewoon de blokken achter elkaar tekenen, het is een schematisch overzicht van je baan en jij weet toch waar ze liggen. Natuurlijk is het overzichtelijker voor jezelf dat je alles zo tekent zoals je het voor je ziet maar ja een spiraal te teken in je baanplan gaat niet omdat de dan over elkaar heen komen te liggen.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Racer

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  00:05:56  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Fongers

Hallo Bob,

Gewoon de blokken achter elkaar tekenen, het is een schematisch overzicht van je baan en jij weet toch waar ze liggen. Natuurlijk is het overzichtelijker voor jezelf dat je alles zo tekent zoals je het voor je ziet maar ja een spiraal te teken in je baanplan gaat niet omdat de dan over elkaar heen komen te liggen.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal


Zoiets zat ik ook al te denken. en dan gewoon van links naar rechts, 1e blok is de onderste lus en 4e blok is de bovenste. Misschien maar het beste die bezet indicators vlak langs elkaar zetten zodat ik op die manier aanduidt dat het om de spiraal gaat
Maar misschien is er nog iemand anders met een tip. By the way, de hele spiraal is dubbelsporig ook

Fleischmann Ho profirails - Twincenter

Bewerkt door Racer op 17 dec 2009 00:07:41
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  00:25:26  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Racer

[quote]Misschien maar het beste die bezet indicators vlak langs elkaar zetten zodat ik op die manier aanduidt dat het om de spiraal gaat
Maar misschien is er nog iemand anders met een tip. By the way, de hele spiraal is dubbelsporig ook




Het is niet makkelijk, bij mij zijn het twee "verschoven"achthoeken in elkaar geworden (kleine spiraal)...Lijnen die elkaar kruisen storen koploper niet...
Als ik het nu goed bekijk moet ik het toch nog wat bijschaven, niet alle lijntjes zijn exact parallel.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  00:39:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bob,

net even (te snel, wat punten vergeten) een tekening in elkaar gedraaid, het is mogelijk om de cirkels net naast elkaar te leggen,

met vriendelijke groet,

Walter

Download Attachment: spiraal.jpg
11,89 KB

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  09:08:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bob,

Je kan ze in het overzicht maken zoals al aangehaald. Op een volgende tab blad kan je dan de spiraal uit elkaar trekken.


MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  09:44:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

De tekening op het baanoverzicht is slechts schematisch. Op de manier zoals voorgesteld eerder in de draad wordt het zeer onoverzichtelijk.

Bij Railz Miniworld zijn er ook spiralen. Hier zijn de blokken gewoon achter elkaar getekend. Net zo duidelijk.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Racer

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 17 dec 2009 :  18:13:04  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Hoi,

De tekening op het baanoverzicht is slechts schematisch. Op de manier zoals voorgesteld eerder in de draad wordt het zeer onoverzichtelijk.

Bij Railz Miniworld zijn er ook spiralen. Hier zijn de blokken gewoon achter elkaar getekend. Net zo duidelijk.

Mvg,
Paul.


Ik heb nu idd alle manieren gezien en ik ga idd gewoon een cirkel maken met 4 blok aanduidingen vlak langs elkaar dan is het voor mij wel duidelijk dat het een spiraal betreft. 1 spoors spiraal zou nog wel kunnen maar een dubbelsporig wordt echt een zooitje
Allen bedankt voor de reacties
m.v.g. Bob

Fleischmann Ho profirails - Twincenter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina