Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 147 / Bezoekers Vandaag: 7615
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wissels schakelen te vroeg na.......
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dolphin

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 13 dec 2009 :  17:17:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, Sinds ik de wisselspoelen van Marklin van eindmicro schakelaars heb ontdaan en overbrugd,staan deze ingesteld op 75 ms (eerst250ms) Gevolg is dat de wissel nu veel sneller achter elkaar schakelen en dat nu soms de rijtuigen van een vertrekkende trein ontsporen. Hoe kan ik dit simpel vertragen. Is er een tool dat je na vrijgeven wisselstraat bijv. 5 sec. extra vertraging kan instellen. Ik rijdt vandaag voor het eerst full trottle met 12 treinen, geweldig, vr gr Arie

Download Attachment: Stadsbahn3.bck
51,87 KB

AA

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  17:28:21  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dolphin

Gevolg is dat de wissel nu veel sneller achter elkaar schakelen en dat nu soms de rijtuigen van een vertrekkende trein ontsporen. Hoe kan ik dit simpel vertragen. Is er een tool dat je na vrijgeven wisselstraat bijv. 5 sec. extra vertraging kan instellen. Ik rijdt vandaag voor het eerst full trottle met 12 treinen, geweldig, vr gr Arie




Geef jij de wisselstraat vrij terwijl er nog een trein op staat en hoop je dan dat ze traag genoeg schakelen ?? Ik denk dat je ze later moet vrijgeven...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  18:47:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Arie,

je geeft het vorige blok reeds vrij bij de 1e bezetmelder van het blok waar de trein naar toe onderweg is, het gevolg is dat de wisselstraat dan ook te vroeg vrijgegeven wordt, zie onderhouden blokken, bezetmeldingen, te verwachten bezetmeldingen, evt. is het ook mogelijk om de wissels vrij te geven in onderhouden baanontwerp, wisselstraten.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  19:25:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter, bedoel je dat ik in ond. blokken, bezetm., te verwachten bezetm. van bijv blok 1 de te verwachten bezetmeldingen van het volgend blok bijv. 3 moet opnemen?

Of alleen vinkjes zetten bij de bezetmeldingen "bezet bij"?
Van het voor- en naliggende blok?

vr gr Arie

AA

Bewerkt door dolphin op 13 dec 2009 19:34:40
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  19:34:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Arie,

nee dat bedoelde ik niet, verplaats de "Ja" "geef vorig blok vrij" naar bv. de laatste melder in dit blok.

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  19:43:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Walter, het kwartje valt, dit moet ik dan eigenlijk gewoon bij allemaal doen, vr gr Arie

AA
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  23:07:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Inmiddels de wissels vrijgegeven bij de laatste terugmeld sectie in ieder blok, dit is echter niet voldoende voor blok 3 en 13. Dit zijn korte doorrijblokjes en hierin zitten wissel 7 en 16 ( aftakking naar boven). Als bijv. een loc uit 1 naar 13 rijdt en koploper geeft opdracht voor blok 2 om naar 25 te gaan ( na bereiken 2e bezetmelder blok 13) klapt wissel 16 te vroeg en ontsporen de laatse rijtuigen van de trein die naar 13 rijdt. Kort na het korte blokje 13 volgt een splitsing naar 2 ( wederom korte) doorrij blokken, dus lastig om het vrijgeven daarheen te verschuiven ( ik weet ook niet eens of dat wel kan). Ik weet even geen oplossing, vr gr Arie

Download Attachment: Stadsbahn3.bck
53,71 KB

AA
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  23:12:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Arie,

ga op blok 3 staan, klik op de rechter muisknop, vul de bloklengte in op bv. 5 cm. Het blok is nu te kort voor iedere trein. Als je nu nog aanklikt bij aanvullende blokgegevens, wat te doen bij te lange trein, een vinkje bij stopverbod, en hou wisselstraat en evt. hou vorig blok bezet, dan is het probleem voor dit blok opgelost, herhaal hetzelfde voor blok 13,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 14 dec 2009 :  09:20:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter, bedankt, dat ga ik vanavond veranderen. Ik begrijp nu ook dat het probleem niet komt na het veranderen van de wisselspoelen. Ik heb simpelweg nu pas voor het eerst de hele baan/programma in gebruik genomen. Alleen bij deze 2 ( nieuwe) kruispunten komt dit voor. Bij het deel wat nu in gebruik was, gingen de wissels wel snel na het langskomen van de trein, maar gaf net geen problemen. vr gr Arie

AA
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 14 dec 2009 :  23:00:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor elkaar, nu kan ik ook aanvullend de lengte's van de blokken en treinen in gaan voeren, tot nu toe mocht zogezegd alles in koploper.
Na het inrijden van wat nieuwe locs kan er verder geijkt gaan worden, dus werk genoeg en veel proefrijden, maar ziet er wel super zo met al die treinbewegingen. vr gr Arie nb Walter, ik heb alle korte tussenblokjes zo ingesteld als blok 3 en 13, alles gaat nu ook wat rustiger.

AA

Bewerkt door dolphin op 15 dec 2009 17:23:38
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 dec 2009 :  17:58:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Arie,

lekker dat dit opgelost is,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina