Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 117 / Bezoekers Vandaag: 1532
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Instellingen Lok versus instellingen in Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 16 nov 2009 :  00:32:16  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Hofsteenge


Wat je zegt is de stappen zoals geijkt gebruiken en per blok en treintype de Vmax en Vmin instellen.
In dat geval gebruik je dus nog minder digi-stappen omdat je er een paar niet zal gebruiken in verschillende blokken.

De "dagkmstand met muisknop" begrijp ik niet.



Vergelijk het met je wagen, die heeft een maximum snelheid, maar die mag je niet overal rijden..dus maximum snelheden op blokken zetten en eventueel op bepaalde wisselstraten.

Bepaalde rijtuigen en wagens hebben andere maximum snelheden dan loks, die moet je bij het treintype zetten (ik spreek hier over getrokken treinen)

Koploper houdt met al die dingen rekening en gaat dan nog eens "mooi" leren remmen, en doorloopt daarbij bijna ALLE snelheidstrappen....

Wanneer je op de dagkilometer gaat staan in het rijwindow en dan op je muis drukt (L of R ?) kun je een lijst krijgen van de decodertrappen, de snelheden die koploper hoopt dan te krijgen en de remafstand bij het mooi stoppen vanuit die trap....


Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina