Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 99 / Bezoekers Vandaag: 2073
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Instellingen Lok versus instellingen in Koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Hans Hofsteenge

35 berichten

Geplaatst - 05 nov 2009 :  16:44:21  Toon profiel  Reageer met citaat

Hallo,
Ik rijd al jaren Marklin aangestuurd door Koploper.
Koploper 6.6 is geinstalleerd, werk met decoder-stappen, 2 bezetmelders per blok, Control Unit 6021 stuurt een vrij grote baan aan.
Regelmatig bouw ik een oudere lok om en installeer een ESU LokPilot V3.0.
Gaat eigenlijk altijd goed echter............
Snelheid minderen en afremmen ed. kunnen dmv de CV-instellingen in de Decoder worden "gespeichert".
Tevens kunnen vergelijkbare waarden ook in Koploper worden vast gelegd zoals de
Massasimulatie(op 0??) en de remweg en het leren remmen etc.
Mij is niet duidelijk of beide instellingen elkaar wel of niet beinvloeden.
Moet je niet alleen gebruikmaken van of de ingestelde CV-s of alleen van de Koploper instellingen of worden zaken over-rulled??
Ik kan hier niet iets duidelijks over vinden in het lijvige handboek.
Graag een reactie.
Vriendelijke groet
Hans.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  17:41:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Voor beide methodes is wat te zeggen en hebben voor en nadelen.