Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 133 / Bezoekers Vandaag: 1848
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 343
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wissel om en om
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

reinier

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 02 okt 2008 :  07:14:19  Toon profiel  Reageer met citaat
misschien is het al wel een keer aan de order geweest, maar ik weet niet hoe ik moet zoeken in het forum, dus stel ik de vraag maar gewoon.
Ik wil bij een wissel aankomend de 1e trein rechts laten afbuigen en de 2e trein rechtdoor laten rijden, en dan weer opnieuw, dus om en om. Hoe doe ik dat ??

Reinier.

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 02 okt 2008 :  07:42:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Reinier,

bij automatisch rijden, in de verbindingen tussen de blokken, kan je rijden op basis van kans, als het eerste blok na de wissel bezet is dan zal de loc op basis van de ingestelde kans automatisch het andere spoor kiezen.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

reinier

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 02 okt 2008 :  08:44:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Bedankt voor je snelle reactie, maar dat je kunt kiezen uit kans, volgorde en optimale lengte, dat weet ik, maar dat wil ik niet. Er van uit gaande dat beide blokken vrij zijn, moet de 1e trein naar links, de 2e trein naar rechts, de 3e weer naar links, de 4e naar rechts enz. Als er een blok bezet is (die kans is niet zo groot, omdat er ondertussen een trein naar de andere kant is gegaan) dan mag hiervan afgeweken worden natuurlijk.

Groetjes,

Reinier.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 02 okt 2008 :  09:52:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier,

Is voor wat jij wilt niet de optie "volgorde" bij de blokken de oplossing. Als ik het goed begrijp en je hebt vanuit blok A twee mogelijkheden, namelijk blok B1 en B2, dan zal bij volgorde om en om voor B1 en B2 gekozen worden. Lees de beschrijving van volgorde zelf ook nog maar eens goed door. Anders wordt het denk ik een kwestie van iets met logische en speciale acties.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 02 okt 2008 :  10:19:55  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Reinier,

Is voor wat jij wilt niet de optie "volgorde" bij de blokken de oplossing. Als ik het goed begrijp en je hebt vanuit blok A twee mogelijkheden, namelijk blok B1 en B2, dan zal bij volgorde om en om voor B1 en B2 gekozen worden.



Aai Dirk,
Bij volgorde wordt steeds 1 gekozen , indien 1 bezet is of te kort of "verboden" voor die trein, dan 2 enz.
Niet helemaal wat Reinier zoekt vrees ik,
Theo

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

reinier

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 02 okt 2008 :  11:37:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk, Theo,

Klopt, volgorde is altijd 1, pas als dit bezet is dan wordt 2 gekozen.
Bij kans heb ik nog de meeste kans dat het goed gaat, maar ik wil het zelf aansturen.
Logische of speciale akties kan ik nog eens naar kijken.

Bedankt voor het meedenken.

Reinier.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 02 okt 2008 :  12:14:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier en Theo,

Ik had het inderdaad niet goed begrepen. Ik dacht dat hij de blokken gewoon aftelde, maar dat is inderdaad niet zo. Ik zal nu ook nog eens in de speciale en logische acties duiken, om te kijken of daar nog wat mee te doen is.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina