Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 202 / Bezoekers Vandaag: 12353
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vreemde storing
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

J.Heuschkiel

Netherlands
131 berichten

Geplaatst - 04 sep 2008 :  18:53:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen, wat hier fout ging ?

Vanmorgen heb ik heel even met een loc gereden om te testen.
Na het testen Koploper en PC, zoals altijd, normaal afgesloten.

Vanmiddag wilde ik mijn baan showen aan een vriend, toen bleek, dat in het locomotief-overzicht alléén nog maar voornoemde loc stond.
Na een herstart van Koploper waren welliswaar alle aktieve locs weer te zien, maar wel uit het baanoverzicht verdwenen.
Alle locs (28 stuks), m.u.v. voornoemde loc, stonden op "handmatig" en de rijrichting "vooruit".
Alleen door handmatig in het baanoverzicht terugplaatsen en instellen van de goede rijrichting kon ik de situatie herstellen.

Wat is hier gebeurd, zodat ik dat een volgende keer kan voorkomen ?

Mijn PC draait onder XP.


M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper

Bewerkt door J.Heuschkiel op 04 sep 2008 19:41:15

santerdam

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 05 sep 2008 :  00:08:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Jo,

Werk je toevallig met verschillende accounts onder Windows XP ?

Met vriendelijke groet,

Sander Dam
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 05 sep 2008 :  08:38:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Sander,

Nee, dit is een PC alléén voor de besturing met Koploper en dus ook maar één account.

Toen ik gisteravond nog een keer wilde proberen, bleek de loc, die 's middags het laatst had gereden weer weg te zijn.
Dat bemerkte ik pas na een aanrijding, omdat een rijdende loc het spoor wilde inrijden, waar de "spookloc" stond.
Na herstart was het loc-overzicht weer compleet, maar moest ik de vermiste loc handmatig in het baanplan plaatsen.
Het lijkt er op, dat de database op een of andere manier niet goed wordt afgesloten.

Ik heb voor de veiligheid, vóór afsluiten, een back-up gemaakt.
Ik zal vandaag nog eens gaan proberen.

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 13 okt 2008 :  12:16:39  Toon profiel  Reageer met citaat

Download Attachment: sep2008.bck
539,84 KB

Hallo allemaal,

't Is een hele tijd goed gegaan en gisteravond, toen ik mijn vorderingen aan de visite wilde tonen....wéér ellende !
Op 4 na alle locs waren uit het overzicht verdwenen.
Opvallend is, dat bij nadere inspectie, dit de 4 loc's waren, die de dag ervoor 't laatst hadden gereden.

Doordat alle locs uit het overzicht verdwijnen, zijn ze dus ook hun plaats op de baan kwijt en alle gegevens m.b.t. routes zijn weg.
Bovendien zijn de treinen op een kopspoor hun "richting" kwijt.
't Ging om 28-4=24 locs/treinen.
Om die allemaal weer op een juiste manier in het baanplan te zetten kostte de nodige tijd. De demonstratie werd daardoor minder glorieus als gedacht.

Ik krijg de indruk, dat er bij het uitschakelen, of opstarten van Koploper iets niet goed wordt weg- of ingelezen voor wat betreft de loc-gegevens.

Ik gebruik de laatste build (517) en de PC met XP is voor de rest helemaal ge-update en werkt perfect.

Afsluiten :
Ik gebruik altijd dezelfde volgorde nl.:
- Alle treinen stop op opstelspoor !
- Rode spiegelei
- Koploper afsluiten
- Windows afsluiten (en daardoor óók de PC)
- Centrale spanning uit.
Opstarten :
- Centrale spanning aan.
- PC aanzetten
- Koploper start vanzelf
- Groene spiegelei
en rijden maar.......(mits alle loc's aanwezig !)
Rijden :
Op dit moment gebruik ik "mijn eigen manier" om te rijden nl.:
- Iedere trein staat op een opstelspoor d.w.z. Kopsporen=vaste trein - Doorgaande sporen=wisselt met getrokken treinen.
- Ik selecteer de optie F7-Naar opstelsporen.
- Ik laat nu een trein vertrekken door "Stop opheffen".
Dit kan door rechtsklik op het nummer van de loc in het baanplan, of op de groene "Go"-knop in het loc-overzicht.
(Toekomst plan is één of meerdere externe tableaus)
Als ik de "sessie" wil afsluiten, wacht ik totdat elke trein weer op een opstelspoor staat.

Ik weet niet wat ik evt. fout doe, maar ik wordt een beetje moedeloos van het telkens weer opnieuw moeten herplaatsen.
Telkens, vóór afsluiten, een backup maken kan, maar zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn en wordt meestal vergeten.

De laatste database heb ik toegevoegd.

Ik hoop, dat iemand me een hint kan geven, wat ik kan proberen, om te achterhalen waar het probleem zit.


M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper

Bewerkt door J.Heuschkiel op 13 okt 2008 12:17:39
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 okt 2008 :  12:56:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Jo,

Welk besturingssysteem draait op de Pc? Bij het lezen krijg ik het idee dat het OS iets doet wat jij eigenlijk niet wil. Of dat 'iets' het save bestand verminkt.

Kan je nog wel normaal andere wijzigingen doorvoeren in je database?

Jij bent tot nu toe de enige die hier last van heb. Ik zoek het dan ook meer in 'iets' wat op jouw Pc gebeurd.

Als dit bij Railz iedere keer zou gebeuren, dan moeten ze een uur eerder gaan starten om het op het moment van opening rijdend te hebben.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  01:06:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Vanmiddag was wéér prijs !
Kort nadat ik het bericht had geschreven heb ik weer de baan opgestart. Dit keer bleken er (slechts !) 4 loc's afwezig !

In de richting van het OS (Win-XP met SP2) dacht ik inmiddels ook al.

Is het mogelijk, dat bij het opstarten iets fout gaat ?
Ik start Koploper nl. automatisch via "Opstarten" bij het aanzetten van de PC. Misschien dat Koploper al wil starten, terwijl de opstartprocedure van XP nog niet helemaal afgerond is ?

Dat is het enige, dat ik nog kan bedenken. Ga ik morgen proberen.

Ik denk, dat ik anders een back-up maak van Koploper en dan de PC opnieuw installeer.
Dat is vrij rigoreus, maar zoals eerder gemeld, ik ben aan het einde van mijn Latijn en dit lijkt me dan nog de enig goede optie.

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  07:06:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Jo,

Op mijn treinen Pc (die draait onder Windows 2000) doe ik hetzelfde. Koploper wordt gelijk opgestart met het opstarten van de Pc. Hier heb ik nooit problemen ondervonden die jij beschrijft.

De locs die ontbreken zijn die nog wel zichtbaar in het locomotief overzicht of staat hiervan de indicatie 'actief' uit in onderhouden locomotieven?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  07:39:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Jo,

heb je toevallig meerdere Koploperinstallaties, en dus ook databases staan op dezelfde PC?

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

n/a

196 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  10:00:01  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door J.Heuschkiel


In de richting van het OS (Win-XP met SP2) dacht ik inmiddels ook al.
Is het mogelijk, dat bij het opstarten iets fout gaat ?
Ik start Koploper nl. automatisch via "Opstarten" bij het aanzetten van de PC. Misschien dat Koploper al wil starten, terwijl de opstartprocedure van XP nog niet helemaal afgerond is ?


Hallo Jo,
Ook ik werk met Win-XP met SP2 en start Koploper volautomatisch op.
Dit werkt al bijna 2 jaar probleemloos.
Aangezien ik deze PC alleen voor Koploper gebruik, dus zonder enige verbinding met de buitenwereld, heb ik geen enkele beveiliging.
Het opstarten gaat dus vrij snel.
Groet,
Rob

Edits Pro Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, Lens LS150, HO, 2 rail.
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  10:19:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

quote:
Ik gebruik de laatste build (517) en de PC met XP is voor de rest helemaal ge-update en werkt perfect.


De laatste build is volgens mij 515
Zomaar even een hint wanneer gebeurd het, dat jouw database verminkt is? Probeer dat even in de gaten te houden!
Door de opmerking XP is helemaal up to date krijg ik de indruk, dat automatisch updaten aan staat. Even een gedachte: De pc start op dus ook koploper. XP doet op dat moment zijn update, en reset de PC.
En jij bent inafwachting even wat anders aan het doen.
Na het terug komen is alles opnieuw opgestart, dus koploper ook.
Helaas is hij dan een keer verkeerd afgesloten.
Ergo het gebeurd dus niet altijd, misschien heb je het wel eens zien gebeuren en op tijd kunnen ingrijpen.
Advies schakel automatisch updaten uit.
Mijn instellingen Updates ophalen en op een later tijdstip installeren. Dat gebeurd dan automatisch bij het afsluiten van de PC, dus ook nadat koploper is afgesloten.
Is zomaar een hint,is misschien jouw oplossing. Hoe ik dat weet?
Schade en schande (kwam ik achter omdat ik koploper niet automatisch opstart.)
*Walter: Ik heb twee keer koploper geinstalleerd gehad,en heb verschilende databases op de PC, nooit last van het verschijnsel.

De keren dat ik het verschijnsel had is een PC die spontaan resette
Was ergens een fout programma,kon niet vinden welk, -nieuwe installatie van XP
Het bewuste updaten, -anders ingesteld.

Een enkele keer, als ik wil afsluiten zonder dat de centrale afstaat met het rode spiegelei, -gebeurd mij ook wel eens- krijg ik daar een mededeling over.
Een andere keer is koploper wat langer bazig met afsluiten, wordt er ook een mededeling gegeven.

Mvg Ab

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  12:17:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allen,

@Paul
De locs die verdwijnen zijn/waren allemaal actief.
De NIET actieve locs verschijnen nooit in het overzicht.

@Walter
Nee, er is maar één versie van Koploper geïnstalleerd en actief.

@Rob
Bij mij werkte het ook feilloos, tot begin september, toen ging het de éérste keer mis en sindsdien enkele keren daarna. Daarbij is er geen vast patroon in "wanneer" en "hoeveelheid loc's".

@Ab
Je hebt volkomen gelijk m.b.t. de laatste build 515; typefoutje !
Ik heb inderdaad de automatische update actief. Ook van de virusscanner. Dat is nooit een probleem geweest. De PC herstart alleen na mijn toestemming.
Als de fout zich voordoet is de PC met zekerheid niet opnieuw opgestart o.i.d. ,omdat ik er dan bij zit.
Ik ga de auto-update uitschakelen. Niet geschoten is altijd mis !

@Allemaal
Gisteravond de harddisk gedefragmenteerd; was niet nodig, maar wie-weet. Ik heb vanmorgen weer getest, alles normaal !
Ik laat de PC eens de hele dag aanstaan, kijken of er gekke dingen gebeuren.

Alvast bedankt voor jullie hints en bijdragen.
Ik breng rapport uit, als ik iets ontdek.

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  12:26:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Jo,

Het zou ook een rottig plekje op de harde schijf kunnen zijn, waardoor niet alle gegevens opgeslagen of gelezen kunnen worden of verminkt doorkomen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  12:29:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht, vandaar het defragmenteren.
Helpt het niet; het schaadt ook niet.

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  16:29:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

Defragmenteren helpt niet, als er inderdaad een slecht plekje op de schijf is moet je dat met schijfcontrole doen.
Als het de C schijf is wordt schijfcontrole niet meteen uitgevoerd maar bij/tijdens het opnieuw opstarten.
De opties beschadigde sectoren repareren aanvinken

Mijn ervaring is dat het niet in alle gevallen helpt.
Gemarkeerde badsectoren worden niet meet gebruikt.
Het kan zijn dat er weer nieuwe bad sectoren ontstaan.

Maar als schijfcontrole niks vindt kan je er van uit gaan dat de harde schijf goed werkt.

Mvg Ab

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

n/a

196 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  16:50:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdaad, defragmenteren help in zo'n geval niet.
Even een andere schijf inzetten.
Ik kan mij niet voorstellen dat het aan andere componenten van de PC kan liggen.
Groet,
Rob

Edits Pro Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, Lens LS150, HO, 2 rail.
Ga naar bovenaan de pagina

santerdam

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 14 okt 2008 :  16:54:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Een eenvoudige methode is een backup te maken van de database en onder een andere naam terug te lezen. Op die manier blijven eventuele slechts delen op de disk bezet door de oude database. De nieuwe database komt dus zeker op een andere plaats terecht.

met vriendelijke groet,
Sander
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 15 okt 2008 :  09:46:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

Het toepassen van een schijf-controle zoekt niet alleen beschadigde sectoren op, maar ook fouten in de FAT structuur worden opgelost.
Als er hoe dan ook fouten in deze structuur zijn ,of badsectoren, weet je na een controle of dit het geval is geweest.
Type in het het venster uitvoeren cmd, je krijgt dan een dos prompt.
Hierna type je het al oude commando chkdsk/F/R
F is herstellen van fouten R is het opsporen van beschadigde sectoren.
Zonder deze optie constateert het programma alleen. Als je het veiliger vindt kan je dit eerst doen alleen chkdsk. Je krijgt wel een mededeling over eventuele fouten.

@Sander: jouw methode vind ik, geen goede methode, omdat de eventuele fouten in de fat structuur, het leven van elk bestand zuur kunnen maken.

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 15 okt 2008 :  10:54:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Gisteravond heb ik alle tips & trucs uitgevoerd, die door jullie zijn aangegeven.
- "Chkdsk c:/f/v" uitgevoerd; géén fouten gevonden !
- Database weggeschreven en onder een andere naam weer geladen; zonder problemen !
- Hedenmorgen even opgestart ; alles oké !
Laten we hopen voor altijd !
Bedankt voor jullie inbreng.



M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Kooiman

45 Posts

Geplaatst - 20 okt 2008 :  00:04:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

Een wat late reactie en hopelijk niet meer nodig. Maar had je voor die storing een ander programma gebruikt?
Zelf heb ik dat ook regelmatig na gebruik van en bepaald ander programma en/of bij gebruik van koploper en dat andere programma tegelijk. Ondanks dat alles volgens de regels der kunst werd afgesloten moest de volgende keer alle loks weer worden ingevoerd. (mijn treinen pc is niet op internet aangesloten)
succes
mvg
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 20 okt 2008 :  00:37:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk,

Op die PC staan wel andere programma's, maar die worden nooit gelijktijdig met Koploper gebruikt. Hij is hoofdzakelijk voor gebruik van Koploper !

De PC is wel op internet aangesloten, maar dat heeft in al die jaren nog nooit voor enige storing of behindering gezorgd.

't Gaat de laatste 4 dagen trouwens goed........ik controleer nu regelmatig........"afkloppen".....

Ik heb intussen wel ontdekt, dat de USB-apparaten en USB-convertorkabels met hun drivers wel eens voor storingen zouden kunnen zorgen. Maar of dat nu de oorzaak is van data-verlies, kan ik niet met zekerheid zeggen.


M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Willy

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 22 okt 2008 :  12:58:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Reageer met citaat
Hallo Jo,

Even ter info elke 2 dinsdag van de maand verzend Microsoft de nieuwe update`s rond september is er een update geweest met betrekking op de firewall (Dit zou het probleem niet mogen zijn) maar je weet het niet bij MS Misschien toch SP3 installeren, werk zelf met XP Pro met SP3 en heb voor de rest nog geen problemen gehad, maar ben dan ook nog aan het testen.


M Vr Gr Willy

Märklin CS1 Rijder pas begonnen met KL.
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 22 okt 2008 :  14:16:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Willy,

Ja hoor, gistermorgen ging het weer mis.
9 van de 28 locs uit het overzicht verdwenen en dus ook niet meer in het baanplan te zien.
Wat me toen direct opviel was, dat dit na een update van MS is gebeurd, want die had ik inmiddels op een andere PC zien langskomen.
Die automatische update heb ik inmiddels op handmatig ingesteld.

Met SP3 heb ik, op een andere PC nare ervaringen opgedaan en huiver een beetje, om dit ook op mijn "treinen-PC" los te laten.

Ik kan er geen pijl op trekken, welke informatie precies verdwijnt.
Het lijkt min of meer willekeurig, al zijn wel de loc's die het laatste gereden hebben, voordat afgesloten wordt, telkens bij de afwezigen. Tenminste voor zo ver ik kan controleren.

Ik weet niet op welk moment gegevens worden vastgelegd in de dbase en of daar een bepaalde lijn in te herkennen is.
Wordt bijvoorbeeld ALLES vastgelegd op het moment voor afsluiten, of worden de gegevens van een loc reeds in de dbase opgeslagen, als de rit beëindigd is ? Wellicht dat Paul daar meer zicht op heeft en/of kan geven. Ik weet ook niet of dit van belang zou kunnen zijn.

Ik zoek i.i.g. verder naar de oorzaak, maar in het uiterste geval blijft maar een ding over : Back-uppen, FORMATTEREN, opnieuw installeren en dan back-up terugzetten.

En dan natuurlijk hopen, dat het probleem is opgelost.




M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 okt 2008 :  16:35:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

Ik weet niet wat jij voor antwoord van mij verwacht. Onderhouden locomotieven wordt opgeslagen in een bestand. De stand waar de locs zich bevinden wordt in een ander bestand opgeslagen.

Het vreemde is ook dat de locs uit het locoverzicht zijn verdwenen. Is er bij de verdwenen locs ook nog andere data verminkt uit onderhouden locomotieven? Het lijkt mij stug dat alleen de indicatie actief van 'true' naar 'false' wordt gezet en de rest ongemoeid blijft.
Benader jij de database niet met verschillende koploperversies?

Laat jij automatisch een backup maken bij het afsluiten van Koploper en dan hopelijk ook inclusief de stand? Zo ja wat zie je dan als je de backup terugleest onder een andere naam: zijn dan ook dezelfde locs verdwenen?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

J.Heuschkiel

Netherlands
131 Posts

Geplaatst - 22 okt 2008 :  17:43:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Er is maar één maal Koploper op de PC geïnstalleerd.

't Vreemde is, dat na herstart van Koploper (meestal) alle locs weer in het "Overzicht locomotieven" staan, maar niet (meer) in het "Baanoverzicht". Dat moet ik dan handmatig herstellen, want na herhaald afsluiten en opstarten van KL verbetert die situatie niet meer.

De locs staan dan vreemd genoeg wel nog in de lijst "Onderhouden locomotieven" en bovendien als "actief" gevinkt. D.w.z. óók als ze NIET meer in het "Overzicht locomotieven" en "Baanoverzicht" staan.
Dat heb ik al gecontroleerd bij de eerste keer, dat zich dit voordeed.

Een tijd geleden kreeg ik de indruk, dat wel de remgegevens van de locs verminkt of verdwenen zijn. Ik weet niet of dat te controleren is, als het zich weer voordoet.

Mede door een van jouw laatste opmerkingen, zou ik dus kunnen afleiden, dat het bestand "Onderhouden locomotieven" als zodanig onaangeroerd blijft.

Naar mijn mening wordt een link cq. (stukje ?) dbase met betrekking op "Overzicht locomotieven" en "Baanoverzicht" beschadigd.

Ik heb nog nooit een backup gemaakt van een dbase met "verdwenen" locs, dus ik kan je (nog niet) vertellen, of die na teruglezen van de backup WEL weer te zien zijn. Dat ga ik natuurlijk de volgende keer uitproberen.

Jouw opmerking over "automatische backup bij afsluiten".....
Ik wist niet dat dat mogelijk was. Kun je me evt. uitleggen hoe ik dat moet doen, of staat dat in de handleiding ?

Wordt vervolgd.....


M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
H0-IB-HSI-DCC-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 okt 2008 :  18:52:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

Kijk maar bij globale instellingen. En dan wel met unieke naam en locomotiefstanden. Als je dan weer eens iets kwijt bent na opstarten ben ik heel erg nieuwsgierig wat je krijgt als je de laatst aangemaakte backup terugleest (andere naam en inclusief locstanden).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Willy

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 22 okt 2008 :  19:14:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Reageer met citaat
Hoi Jo,

Je kunt in windows kijken naar het logboek (Event viewer) misschien kun je daar iets zien wat er gebeurt hier worden de meeste fouten in opgeslagen dus ook bestanden die hij niet heeft kunnen inlezen misschien dat je daar iets kan uithalen. Optie Toepassingen. Staat meestel onder systeem beheer. Als je een Pro versie hebt.


M vr gr Willy

Märklin CS1 Rijder pas begonnen met KL.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina