Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 273 / Bezoekers Vandaag: 12000
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Toon locomotiefnummer in bezet blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jeroenk

Netherlands
28 berichten

Geplaatst - 21 okt 2008 :  22:43:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

ik heb mijn eerste bezetmelder aangesloten en in één blok twee bezetpunten aangesloten. één in het begin van het blok en één op het eind. Nu laat ik een locomotief het blok in rijden en het eerste bezetmpunt detecteert de trein. Na het bezetpunt gepaseerd te zijn wordt het blok weer vrijgegeven (thans de blauwe lijn wordt weer zwart. Mijn loc tuft erchter gewoon nog in het blok door naar het volgende bezetpunt. Daar aan gekomen is het blok weer bezet.

Het blok moet toch bezet blijven tot de loc het tweede bezet punt is gepasseerd?

groet,
Jeroen

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 21 okt 2008 :  23:08:04  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk


Het blok moet toch bezet blijven tot de loc het tweede bezet punt is gepasseerd?





jeroen,
heb je onder eigenschappen blok onder bezet bij : die beide bezetmelders opgegeven en in de juiste volgorde ??

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

jeroenk

Netherlands
28 Posts

Geplaatst - 21 okt 2008 :  23:22:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Onder eigenschappen blok (in dit specifieke geval blok 5) en tabblad bezetmeldingen heb ik opgegeven:
uit blok:1 (deze is al gedefinieerd maar nog niet aangesloten).
te verwachten bezetmelders 1.09 1.10

en onder aan bij 'bezet bij...' zijn 1.09 en 1.10 aangevinkt.

groet,
Jeroen
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 okt 2008 :  23:52:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Jeroen,

Ik denk dat jij heel wat stapjes onjuist doet. Het is zo heel moeilijk om een gerichte hulp te bieden.
Zou jij even je database willen backuppen en deze hier uploaden? We kunnen je dan veel beter helpen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

jeroenk

Netherlands
28 Posts

Geplaatst - 22 okt 2008 :  15:57:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

doe ik vanavond even.

groet,
Jeroen
Ga naar bovenaan de pagina

jeroenk

Netherlands
28 Posts

Geplaatst - 22 okt 2008 :  18:50:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,
Bijgaand de export.

Download Attachment: bovenbaan1.bck
9,9 KB

Mocht je er snel tijd voor vinden. Zelf ben ik vanavond laat pas weer online, ben benieuwd!

groet,
Jeroen

Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 23 okt 2008 :  12:52:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Jeroen

Ik heb even naar je database zitten kijken en mij is het volgende opgevallen waardoor het niet werkt.
Je moet bij onderhouden blokken en vervolgens blokeigenschappen algemeen zie pag. 76 van het handboek wel aanvinken vanuit welk blok er naar welk blok gereden mag worden, er staat hier nergens iets aangevinkt, ook moet je hier aangeven of de lok moet keren om naar het volgende blok te gaan.
Ook moet je kijken bij onderhouden locomotieven pag. 30 van het handboek of de trein een treinstel is anders kan er niet gekeerd worden.

Ik heb dit bij mij in de database veranderd en het werkt in de testmodus nu goed.

Ik heb de database niet ge-upload omdat zelf veranderen de beste oefening is en je het gelijk weet voor het vervolg.

Verder zitten er nog wat dingen niet goed in de wisselstraten maar dat is niet van invloed op het rijden
- niet alle wisselpoten en tussen liggende railstukken zijn niet goed gedefinieerd
- er zijn ook wisselstraten wat geen wisselstraten zijn bij opvolgende blokken zonder wissels er tussen.

Wat betreft het aansluiten van de bezetmelders dit kan je het beste doen zoals het in het handboek op pag. 24 staat omschreven,
- voor de blokken die in 1 richting worden bereden
volgens voorbeeld 1.
- voor de blokken die in 2 richtingen worden bereden
volgens voorbeeeld 3.
Dan zijn altijd alle treinen gedetecteerd



Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 23 okt 2008 :  13:19:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Jeroen,

Gisteren was 'nationale feestdag' in Woerden. Piet heeft al even gekeken en ik hoop dat jij daarmee aan de gang kunt.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

jeroenk

Netherlands
28 Posts

Geplaatst - 25 okt 2008 :  08:53:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet en Paul,

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga er vanuit hier mee verder te kunnen. Hoop daar morgen tijd voor te hebben. En laat zeker weten hoe het afloopt. Goed weekend alvast.

groet,
Jeroen
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina