Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 124 / Bezoekers Vandaag: 1217
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 287
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Treintype wisselen.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

santhe

Netherlands
212 berichten

Geplaatst - 21 jul 2008 :  14:14:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo medekoplopers,

Is het mogelijk om in een vaste (of variabele) treinroute een trein van treintype te laten wisselen? Zo ja, hoe dan?

Theo.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 jul 2008 :  14:16:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Kijk eens in het detailscherm van de vaste treinroute.

In variabele treinroute is dit niet mogelijk.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 21 jul 2008 :  14:41:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Responsetijd: 2 minuten. Wauw, dat is snel.

Ik heb het gevonden. Ik heb in de help gezocht en in dat venster zitten kijken, maar ik heb er blijkbaar blind overheen gekeken. Bedankt.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 21 jul 2008 :  20:49:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo medekoplopers,

Ik heb nog een aanvullend vraagje. Is het ook mogelijk dat de locomotief in zo'n vaste treinroute, na het wisselen van treintype, zijn eigen licht uit zet en zijn functies uit zet, maar dus wel verder rijdt in de vaste treinroute?

Theo.

Bewerkt door santhe op 21 jul 2008 20:49:48
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 jul 2008 :  23:02:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Niet gestuurd door vaste treinroute. Wel met gewone uitgebreide functie aansturing van de loc zelf, maar die is niet afhankelijk van een vaste treinroute.
Ik denk dus niet dat dit is wat jij zoekt.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  02:08:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Bedankt voor je antwoord. Helaas, dat is inderdaad niet wat ik zoek. Ik heb onder andere treinen waarvan alleen het rangeerlicht kan branden (alleen de bovenste van de drie lampen). Ik zou graag iets vinden zodat het normale licht uigaat en alleen dat licht brandt tijdens (automatisch) rangeren.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  06:55:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Er is wel 1 mogelijkheid om functies aan/uit te zetten. Je kan de functie definieren als 'Aan bij rangeerbeweging'. In de vaste treinroute kan je ook opgeven dat het rijden naar het volgende blok een rangeerbeweging is. Deze combinatie samen zorgt dan dat die functie wordt aangezet.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  13:51:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Die had ik zelf reeds gevonden. Echter hoe krijg ik de verlichting uit?

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  13:54:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Niet.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  15:50:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Niet.


Dat is pas een duidelijk antwoord.

Jammer, maar helaas.

Ik heb op dit moment nog een probleempje: Als ik in het rijwindow bij Licht 'Vooruit' aanvink, dan brandt het licht altijd. En bij 'Achteruit' brandt het nooit. Dus precies hetzelfde als bij de 'Altijd' en 'Nooit' vinkjes. Dit zou toch gewoon moeten werken of moet er nog ergens iets worden aan/uit gezet?

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  16:24:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Niet echt handig om dit te opperen onder deze draad. Zo wordt het door anderen nooit en te nimmer teruggevonden.

Hoe bepaal jij of het licht aan/uit is? Als je kijkt naar het vinkje in het rijwindow dan werkt het niet. Met dit vinkje geef je aan of het licht aan mag zijn. Wanneer bijvoorbeeld alleen bij vooruit rijden het licht aan mag zijn en je rijdt achteruit dan zal het 'lampje' in het rijwindow niet aan zijn en ook wordt dan fysiek het licht in de loc niet aangestuurd. Dit werkt bij mijn weten voor 100%.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  17:22:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Zie: http://www.geenbergen.nl/lossedingen/rijwindow.jpg
Licht staat aan. Achteruit staat aan. Trein rijdt achteruit en het lampje is uit.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  19:05:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Als lampje uit is, dan zal Koploper ook het licht uitzetten van die loc. Kijk maar eens in de communicatielogging. Het lampje wat dus rechts staat getekend dat geeft aan wat Koploper daadwerkelijk opstuurt naar het digitale systeem.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  19:20:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Dat snap ik. Maar zoals in het plaatje (rijwindow) in mijn vorige post is te zien, zou het lampje toch aan moeten zijn? En hij is uit. Die trein heeft namelijk twee rode achterlichten en die zouden volgens mij nu moeten branden. Of zie ik iets over het hoofd?

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 jul 2008 :  20:32:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Als jij mij vertelt in de demo database hoe jij dit voor elkaar krijgt wil ik wel kijken of ik het kan oplossen. Het is onjuist zoals jij dit toont. Ik krijg het echt niet voor elkaar.
Start dan ook svp een nieuw draadje: we hebben het al lang niet meer over wisselen treintype.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 22 jul 2008 20:33:28
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina