Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 95 / Bezoekers Vandaag: 1813
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 adressen definieren binnen koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Thomass

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 20 jul 2008 :  22:21:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat

Beste forumleden,
Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om binnen Koploper -Onderhouden - Baandefinities - digitale onderdelen, het adres van een wisseldecoder aan te passen. ik kan hier slechts een aantal decoders opgeven.
Volgens mij heb ik iets over het hoofd gezien in de handleiding en op het forum
Weet iemand hier een antwoord op...

Alles gaat op rolletjes

Bewerkt door Thomass op 20 jul 2008 22:35:11

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  22:32:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Thomass,

Je hoeft daat alleen maar het aantal decoders op te geven.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  22:39:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Thomas,

Of geef 0 op, dan heb je alle mogelijke wisseladressen in Koploper tot je beschikking.
Misschien ook wel handig om even te vermelden welk digitaal systeem jij gebruikt, daar er zeker bij digitale onderdelen grote verschillen in kunnen zijn.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Thomass

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  22:41:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
Dat heb ik nu dus ook gedaan, echter... ik heb 32 wisselspoelen en 14 ontkoppelrails verspreid over 4 locoNet schakelmodules (UH63410)
mijn draaischijf wordt aangestuurt door de Turn-controle van Fleischmann (6915) waarvan het eerste vaste(wissel)adres 199 is.
om dus nu dat adres te berijken heb ik dus nu het maimale aantal wisseldecoders opgegeven.
er zitten dus nu erg veel "niet aanwezige" decoders in het spel.


quote:
Oorspronkelijk geplaatst door pa1_hub

Thomass,

Je hoeft daat alleen maar het aantal decoders op te geven.

Met vriendelijke groet,
Hub



Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet )
Ga naar bovenaan de pagina

Thomass

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  22:45:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
Sorrie Paul,

ik gebruik een IB, Loconet en mijn oude Selectrix 2000 systeem naast elkaar
waar ik het Selectrix alleen maar gebruik voor mijn funktiedecoders van Selectrix wat de IB niet ondersteunt.

het staat nu inderdaad op 0 (maximale keuze)

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Thomas,

Of geef 0 op, dan heb je alle mogelijke wisseladressen in Koploper tot je beschikking.
Misschien ook wel handig om even te vermelden welk digitaal systeem jij gebruikt, daar er zeker bij digitale onderdelen grote verschillen in kunnen zijn.

Mvg,
Paul.



Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  22:50:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Thomas,

Jij zit met een 'oude' ontwerpfout in Koploper. Ooit is mij verteld (en dat is fout) dat ook per definitie de wisseladressen binnen op 1. De adressering zou gelijk zijn aan die van de S88.

Helaas gaat het mij te ver om dit aan te passen. Helaas zal je het ermee moeten doen. Selectrix heeft dan toch zo zijn voordelen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Thomass

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 21 jul 2008 :  01:08:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Thomass  Reageer met citaat
Het was meer een (in mijn optiek) onhebbelijkheid, iets niet te krijgen zoals ik dat wil.
Wat niet is, dat niet is.
In al die jaren dat ik nu gebruik maak van Koploper (van af begin versie 4 geloof ik) heb ik er altijd met heel veel vreugde en genot mee "gespeeld" en dat zal ik in de toekomst ook zeker doen.

Als Selectrix 2000 nog steeds in haar hoedanigheid werd geproduceerd, had ik de overstap naar DCC nooit gedaan.

Thomass

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Thomas,

Jij zit met een 'oude' ontwerpfout in Koploper. Ooit is mij verteld (en dat is fout) dat ook per definitie de wisseladressen binnen op 1. De adressering zou gelijk zijn aan die van de S88.

Helaas gaat het mij te ver om dit aan te passen. Helaas zal je het ermee moeten doen. Selectrix heeft dan toch zo zijn voordelen.

Mvg,
Paul.



Alles gaat op rolletjes, als ik er maar niet aan zit !!
Met vriendelijke groeten
Thomass ( N spoor- selectrix-2000 - IB DCC- Loconet )
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina