Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 223 / Bezoekers Vandaag: 11477
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1068
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 handregelaars
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
600 berichten

Geplaatst - 20 jul 2008 :  15:14:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik rij met selectrix en gebruik ook de handregelaars, 10 stuks, hiervan.
Het gebeurd regelmatig als ik handmatig aan het rangeren ben dat wanneer ik de snelheid terug draai naar 0 dat de locomotief 1 a 2 seconde doorrij en soms op volle snelheid met alle gevolgen van dien op het rangeer terrein.
Dit verschijnsel komt bij alle handregelaars voor.



Download Attachment: pre-1.bck
310,98 KB

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  15:21:13  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door prehorst

Dit verschijnsel komt bij alle handregelaars voor.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )



Bij mij komt het éénmaal per maand voor, maar steeds na "contact stotter".bv. op wisselstraat of door slecht kontakt in de lok of beide...
Naar "het schijnt" lijken die spanningspulsen, bij slecht kontakt, op de programmeerpuls, en is het alsof de lok analoog op hol slaat...

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  15:24:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo

Het komt bij mij om de 4 / 5 rangeer bewegingen voor, ook op gewone rechte stukken rangeerspoor.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  16:49:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Weet je zeker dat de handregelaar op 0 komt en niet heen en weer staat te flikkeren tussen 0 / 1?
Je leest ook aardig wat adressen uit (bezetmelders 21) en ook handregelaars (die worden uitgelezen 10).

Ik vind je trouwens wel knap hoe jij 10 handregelaars tegelijk kan bedienen.

Als je kijkt in systeem informatie hoeveel cycli heb jij dan gemiddeld per seconde (wel even wat gereden hebben) en hoelang duurt het uitlezen van de bezetmelders? Duurt dit ook wel eens te lang?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  19:47:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Maak je maar geen zorgen ook ik kan geen 10 handregelaars tegelijk bedienen maar ik heb 10 treinen van het type goederen handbediend en deze hebben allemaal hun eigen handregelaar daardoor kan je op de verschillende rangeerterreinen met meerdere mensen rijden.

Het aantal cycli per seconden is na ongeveer 15 min. rijden 650.

De uitleestijd van de bezetmelders is 80, bij gemiddeld staat ook tachtig en het aantal te lang is 1

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 jul 2008 :  21:46:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Als jij nog steeds woont waar jij woonde toen jij registratie bij mij hebt aangevraagd, mail me dan even prive als je wilt.
Het komt mij vreemd over en daar Selectrix toch beetje mijn paradepaardje is, wil ik het wel eens aanschouwen en kijken of het op te lossen is.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 20 okt 2008 :  12:32:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik heb inmiddels van Keuterman begrepen dat er enige vertraging kan ontstaan bij het doorgeven van de digitale signale bij het gebruik van de oude handregelaars met het selectrix 2000 systeem.

Ik heb inmiddels een handregelaar van MUT de HC01 en hiermee is het probleem geheel opgelost, deze werken perfect zonder enige vertraging of vreemde bijwerkingen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina