Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 116 / Bezoekers Vandaag: 598
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Van wissel tot wissel
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

balthazor

Netherlands
117 berichten

Geplaatst - 07 jul 2008 :  16:51:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Ik doe dit namens gebruiker Trein

Probleem gebruiker Trein:

Hallo allemaal als beginner zit ik met een probleem waar ik niet uit kom ik heb in koploper alles aangemaakt en ingevoerd zoals ik dacht dat het zijn moest maar de trein loopt van wissel tot wissel plaats ik de trein in het rijwindow een blok verder loop hij weer door tot de volgende wissel en blijft weer stil staan

Daar Trein hier niet actief is zetten we deze vraag verder op Beneluxspoor

Nu heeft hij mij een backup gestuurd van zijn database maar een of andere rede kan ik hem niet in lezen

Erik.



MBZE: Modelbaan Zonder Eind
fleischmann/twincenter/koploper

Bewerkt door balthazor op 09 jul 2008 15:58:56

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 jul 2008 :  17:04:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Erik,

Als dit bestand onzipt wordt overgestuurd, dan worden helaas wel eens de CR/LF iets vermikt. Dit was dus niet in orde.
Gelukkig even met Delphi geladen en weggeschreven en hieronder het resultaat wat wel werkt.

Download Attachment: Koploper1_erik.bck
88,84 KB

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 07 jul 2008 :  17:21:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
@paul bedankt.



MBZE: Modelbaan Zonder Eind
fleischmann/twincenter/koploper

Bewerkt door balthazor op 09 jul 2008 15:56:47
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 09 jul 2008 :  09:34:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Heerlijk als op een ander forum wordt doorgegaan met dit probleem. Op dat andere forum wordt echt onzin neer geschreven (Koploper 2x opnieuw starten om wijzigingen te effectueren).

Als er wijzigingen in baandefinities (blokken/baanontwerp enz) is gedaan en er wordt hierna op de vraag of baanoverzicht opnieuw opgebouw moet worden met nee geantwoord, zijn de wijzigingen nog niet doorgevoerd voor het rijden. Als hierna Koploper wordt afgesloten en weer wordt opgestart zijn ook deze wijzigingen actueel.

Zelf vind ik het zeer onhandig om op een forum waar de maker van het programma niet actief is vragen te stellen die echt betrekking hebben op het programma, te meer omdat hier ook iets is gepost.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

balthazor

Netherlands
117 Posts

Geplaatst - 09 jul 2008 :  15:53:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van balthazor  Reageer met citaat
Paul je heb gelijk.
Mijn excuses.
Maar dat komt ook omdat daar iemand een antwoord gaf die hij hier niet kan geven (de rede daar voor is jou bekend).
Maar het is ook onhandig verder te gaan met de vraag op dit forum als de vraag steller niet actief is op dit forum.

Erik.






MBZE: Modelbaan Zonder Eind
fleischmann/twincenter/koploper

Bewerkt door balthazor op 09 jul 2008 16:00:38
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 09 jul 2008 :  17:56:46  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Hoi,

Als er wijzigingen in baandefinities (blokken/baanontwerp enz) is gedaan en er wordt hierna op de vraag of baanoverzicht opnieuw opgebouw moet worden met nee geantwoord, zijn de wijzigingen nog niet doorgevoerd voor het rijden. Als hierna Koploper wordt afgesloten en weer wordt opgestart zijn ook deze wijzigingen actueel.
Mvg,
Paul.



Paul,
Versta ik het goed dat de wijzigingen, ook al heb ik NEE geantwoord, toch uitgevoerd zullen worden na herstarten koploper bv. de dag erna ?

??

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 09 jul 2008 :  18:56:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Ja is dat zo vreemd dan? Je hebt de gegevens weggeschreven. Dit is de verandering in het bestand.

Om het tijdens je actuele sessie van Koploper te activeren moet vaak het baanoverzicht opnieuw worden opgebouwd.

Ik snap niet waarom jij zo verbaast bent

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 10 jul 2008 :  00:07:09  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Theo,

Ja is dat zo vreemd dan? Je hebt de gegevens weggeschreven. Dit is de verandering in het bestand.

Om het tijdens je actuele sessie van Koploper te activeren moet vaak het baanoverzicht opnieuw worden opgebouwd.

Ik snap niet waarom jij zo verbaast bent




Ik heb mij eigenlijk altijd verbaast over de vraag "baanoverzicht opnieuw opbouwen ?".
Ik dacht altijd "natuurlijk, waarom zou ik anders de wijzigingen aanbrengen ?".

Wat is de achtergrond van die twee stappen ?
Tussentijdse half afgewerkte veranderingen bewaren zonder invloed op de baan ? Krijg je dan geen error meldingen ? Of mis ik hier weer een stukje gedachtengang dat toch wel erg handig kan zijn ?

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 jul 2008 :  06:58:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Tijdens het ontstaan van Koploper in de eerste jaren waren de Pc's niet zo snel als nu. Bij grote banen duurde het altijd even om het baanonverzicht op te bouwen. Als je zeker weet dat je ook nog in een ander onderhoudsprogamma moet wezen waarvoor ook het baanonverzicht opnieuw opgebouwd moet worden, hoef je dat natuurlijk de eerste keer niet te doen.

Hoeveel errors heb jij reeds gehad met Koploper? Nee als je niet opnieuw opbouwd en dan gaat rijden krijg je geen errors. Alleen zijn jouw wijzigingen dan nog niet verwerkt. Pas na een volgende keer opbouwen van het baanoverzicht.

Je kan trouwens in globale instellingen opgeven dat het opbouwen altijd moet gebeuren zonder vraag (blokken en baanoverzicht).

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 10 jul 2008 07:00:12
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina