Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 125 / Bezoekers Vandaag: 6386
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 533
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Raar gedrag van één lok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marcobello

103 berichten

Geplaatst - 24 jun 2008 :  21:40:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Op mijn n-baan rijdt een lok (van de meer dan tien die de baan bevolken) die op het moment dat hij door zijn aanwezigheid in een volgend blok een signaal geeft voor de sturing van de wissels van de volgende wisselstraat zelf vertraagt en een wat schokkend gedrag vertoont tot de wissels geschakeld zijn. Het is de enige lok die dit gedrag vertoont en bovendien lever ik aan mijn wisseldecoders apart digitale en werkingsstroom; het kan dus niet liggen aan de stroom die de wissels opnemen. De lok is een Minitrix 12190 (BB 67300 diesellok van de SNCF).

Marc Stevens

PS overigens toch even vermelden dat ik geweldig gelukkig ben met het Koploperprogramma, omdat dit mijn jongensdroom - het compleet automatiseren van mijn baan - weliswaar 35 jaar later - in werkelijkheid omzet!!

Bewerkt door Marcobello op 24 jun 2008 21:50:09

rosbender

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 24 jun 2008 :  22:13:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat mij zo even te binnen schiet is dat de loc en het adres van de wisseldecoder het zelfde zijn. Geef de loc een ander adres en test uit of het rare gedrag dan weg is.

Succes met de jongensdroom,,,,en join the club,,,,

Groetjes, Wim Rosbender

Twincenter, NS, HO en,,,, KOPLOPER !!!!
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 24 jun 2008 :  23:51:27  Toon profiel  Reageer met citaat
De lok heeft adres 18 en ik heb maar aansturing van 15 wissels (genummerd 1 tot 15). Dat is het dus wellicht niet. Toch bedankt voor het mee denken.

Marc
Ga naar bovenaan de pagina

rosbender

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 25 jun 2008 :  11:05:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan lijkt het mij toch een of andere storing of zo.

Geef de lok toch maar een ander nummer om dit uit te sluiten of reset de decoder en kijk of het zich dan nog voordoet,,

Succes,,, groet,,,,Wim Rosbender
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2010 :  16:47:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Door omstandigheden ben ik een hele tijd niet meer met mijn baan bezig geweest. Onlangs heb ik de hobby terug opgenomen.

Het vertragen van de lok blijft me bezighouden. Ik stel het volgende vast:
- alle loks vertonen dit probleem.
- ik hou op de lijst met loks in het Koploperprogramma de snelheid in de gaten en dan merk ik dat Koploper de instructie geeft om te vertragen tot de wissels gezet zijn. Als dat gebeurd is, versnellen de treinen opnieuw.
Mijn vraag:
Is dit normaal gedrag bij het zetten van de wissels en waarom gebeurt dit ?

Groetjes Marc
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2010 :  18:00:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja, dat is super normaal gedrag, en dat gebeurd omdat de wissels waar de trein zelf over heen moet gaan rijden nog niet in de juiste stand staan. Pas als alle wissel goed gezet zijn door het programma, zal de trein weer zijn snelheid mogen verhogen. Je kunt dit gedrag beinvloeden, door koploper meer dan 1 blok voor zich te laten kijken en selecteren.
Zie algemeen-> instellingen per database-> tabblad Seinen/wissels en verhoog het aantal extra blokken vooruit met b.v. 1.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina