Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 265 / Bezoekers Vandaag: 4848
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 557
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Hoe setup van Loconet bezetmelder (Uhlenbrock 63340 )
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Joost V

10 berichten

Geplaatst - 30 apr 2008 :  12:44:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Een echte beginnersvraag:

Ik wil voor mijn testbaan de eerste bezetmelder inbrengen in koploper (via Digitale onderdelen)
De bezetmelder welke ik gebruik is een Loconet Uhlenbrock 63340. Deze heeft 8 detectie aansluitingen.

Nu dacht ik deze aan te melden in het scherm Digitale onderdelen, maar dan kan ik geen adres invoeren en krijg ik automatisch 16 punten (S88??)
In de handleiding wordt niet gesproken over loconet. Wat zie ik over het hoofd? Hoe kan ik het wel goed doen?

Alvast dank,
Joost

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  13:13:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Joost,

Ik neem aan dat je met IB of Twincenter rijdt.
In Koploper moet je net doen of je loconet melder een S88 is.
Als de melder dus op adres 1 t/m 8 is geprogrammeerd, is dat de eeste s88 melder in koploper. In jouw geval worden dan van de 16 punten er maar 8 gebruikt (een halve s88).

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Joost V

10 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  13:42:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Gelukt!

Eerst nieuwe database aangemaakt en opnieuw 1 bezetmelder opgevoerd. Testprogramma geeft de reacties goed weer.

Natuurlijk loop ik daarna tegen het volgende probleem aan: Bij het aansluiten van 2e 63340 (met adres 2) dan ziet de IB (en dus koploper) ze als zelfde module. Ik ga even verder puzzelen, maar ideeen zijn welkom.
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  13:59:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Die tweede moet je dan ook op adres 9 programmeren (via simple setup procedure). Staat ook in de handleiding.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Joost V

10 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  14:19:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Huub,

Geprobeerd om via de uitgebreide setup het adres op 9 te zetten, maar geen verandering. Zelfde gedrag... Je zou haast denken dat ik het adres niet goed veranderd heb, maar als ik adres opnieuw opvraag dan staat het wel op 9...

Aangezien het volgens mij geen relatie met koploper heeft, heb ik uitgebreide probleemomschrijving op Beneluxspoor geplaatst om dit draadje niet zelf te vervuilen.

Dank tot nu toe,
Joost
Ga naar bovenaan de pagina

Joost V

10 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  15:04:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Gelukt!

Toch even melden. Instellen waren twee stappen. Adres (CV0) en werkelijke bereik (CV1)
Dank voor alle hulp.
Joost
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina