Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 255 / Bezoekers Vandaag: 4697
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vertrekken vanaf alternatieve stopplaats
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dentheo

Belgium
1758 berichten

Geplaatst - 29 apr 2008 :  22:29:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan men nooit van een alternatieve stopplaats vertrekken terwijl het volgend blok nog bezet is ?

Ook al staat het sein bijna een treinlengte verder ?

Theo vanop de heide

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 29 apr 2008 :  22:57:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Wat denk jij zelf? Hoe werkt Koploper? Koploper zal een trein alleen laten vertrekken als het volgende blok niet bezet is en de wachttijd voorbij? De plek van een alternatieve stopplaats doet hierbij niet terzake.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  09:22:16  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Theo,

Wat denk jij zelf? Hoe werkt Koploper? Koploper zal een trein alleen laten vertrekken als het volgende blok niet bezet is en de wachttijd voorbij? De plek van een alternatieve stopplaats doet hierbij niet terzake.



Een halte op de vrije baan ligt niet altijd voor een bloksein....het sein kan zelfs achter een bocht staan... dan blijft de trein toch op de halteplaats wachten tot het sein verandert ? Hij zou kunnen vertrekken en rijden tot voor de seinpaal.
Is in grote stations natuurlijk niet gebruikelijk.
Maar ok, dan schuif ik nog beetje met mijn blokindeling.

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  09:50:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Dit zal niet gaan werken in Koploper. Naam zegt het eigenlijk al: het is echt een alternatieve stopplaats die dus in de plaats komt van de oorspronkelijke stopplaats.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

pjsieders

USA
66 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  14:48:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
Paul en Theo,

ik heb hier ook een beetje mee zitten worstelen. Ik heb eenzelfde situatie waar het sein verderop staat. Het zou dan idd. mooi zijn als de trein door kan rijden tot aan dat sein en het perron verlaten.

Je kan misschien een blok aanmaken met die laatste bezetmelder voor het sein, en met minimum snelheid laten vertrekken van het alternatieve punt, en laten stoppen in het blok met 1 bezetmelder. Wel even zorgen dat dit nieuwe blok en het normale blok niet tegelijkertijd bezet mogen zijn.

Mischien is dit iets meer voor gevorderden, maar ik ga het even uitproberen, kijken of het kan. Maar misschien wil Paul er nog eens over nadenken .. wie weet komt hij toch met een hele mooie software oplossing tzt.

mvg,
Patrick

Patrick Sieders
Nashville TN USA

Samen maken we er iets heel moois van.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  16:17:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Patrick,

Hier hoef ik echt niet over na te denken. Zoals Koploper is opgezet kan ik zeggen: uitgesloten dat dit ooit te realiseren is.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

pjsieders

USA
66 Posts

Geplaatst - 30 apr 2008 :  17:15:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van pjsieders  Reageer met citaat
Paul,

begrepen. ga ik effe verder met mijn 'oplossing'. jullie horen het wel.

Patrick

Patrick Sieders
Nashville TN USA

Samen maken we er iets heel moois van.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina