Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 113 / Bezoekers Vandaag: 427
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 118
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Schaduwstation loopt niet goed door
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Modeltram

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 04 apr 2008 :  22:19:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Modeltram  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn schaduwstation van mijn trambaan. Deze bestaat uit 5 sporen met elk 4 blokken en hierop kan ik in totaal 20 trams kwijt. De bedoeling is dat de trams op een willekeurig spoor binnenkomen en op willekeurige volgorde het schaduwstation weer verlaten. Nu heb ik alle kansen gelijk gezet, maar toch gaat het niet goed. Na een paar rondjes blijven bepaalde opstelsporen vol staan en hiervan rijd niets meer weg, terwijl de overige opstelsporen meer doorgaande sporen zijn geworden. Wat doe ik hier fout?

Om dit probleem na te spelen moet je alle 20 trams op de opstelsporen zetten en automatisch laten rijden.

Groeten, Mark


Download Attachment: trambaan.bck
35,45 KB

Modeltrams in 1:87 en Marklin Spoor 1

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 apr 2008 :  22:42:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mark,

Grappig dat jij iets met trams doet. Kan natuurlijk prima, maar heb ik mijzelf nooit gerealiseerd.

Voor jouw probleem zijn verschillende oplossingen. Ten eerste wat is jouw probleem? Het is een voorrangsprobleem. Koploper heeft een onderlinge voorrang tussen treinen (eeuuhh trams). Deze kan je onderhouden in rijden/voorrangsregeling. De loc die boven aan in de lijst staat komt als eerste aan de beurt. Doordat op sommige opstelsporen locs staan met een hele lage voorrang zullen deze de andere sporen altijd voor laten gaan.

Welke oplossingen zijn er:
- in de voorrangsregel aangeven dat de afhandeling geheel willekeurig moet plaats vinden.
- in de aanvullende blokken gegevens van blokken 17,21,25,29,33 aangeven dat de voorrang verhoogt moet worden na .. seconde.
- een blok groep van van de blokken 17,21,25,29,33 en hierbij voorbeeld FIFO aanzetten (first in/first out).

Succes!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

asselt4

Netherlands
90 Posts

Geplaatst - 04 apr 2008 :  22:50:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Mark
Heb je het al geprobeert in blokgroepen
Ik heb het ingesteld op(Na vol leeg rijden met default wacht tijd-met minimale bezetting van 3 sporen) van de 6 sporen
Hopelijk hiermee geholpen
Mvg Jaap

J v Asselt
Ga naar bovenaan de pagina

Modeltram

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 05 apr 2008 :  20:38:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Modeltram  Reageer met citaat
Bedankt voor de snelle hulp!

Ik heb de aangedragen oplossingen geprobeerd en ze werkten allemaal.

@paul: Koploper is ideaal om trams te besturen, want trams rijden heel dicht op elkaar (blokken van 50cm) en met een hoge frequentie. Met de hand valt dit niet te besturen en Koploper is de perfecte oplossing. Zo zie je maar dat Koploper heel allround inzetbaar is.

Groeten, Mark

Modeltrams in 1:87 en Marklin Spoor 1
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 apr 2008 :  21:03:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Mark,

Mooi weer een probleem minder. Ik had zelf ook alle oplossingen uitgeprobeerd en wist dus zeker dat deze moesten werken.

Veel plezier met je trams.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina