Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 192 / Bezoekers Vandaag: 6020
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 429
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Opstarten baan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

luc r.

Belgium
64 berichten

Geplaatst - 15 feb 2008 :  11:51:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopers,
Het is zover. Ik kan met de eerste praktische rijproeven beginnen op mijn definitieve baan op zolder. Voor het ogenblik heb ik een S88 bezetmelder aangesloten op de IB. Als ik Koploper opstart staat het banenplan netjes in het zwart. Wanneer ik het groene spiegelei indruk, wordt een gedeelte van de baan echter blauw en een groot gedeelte van de bezetmeldpunten geel. Ik zet een lok in het startblok, en dit kleurt normaal in het rood. Wanneer ik hem naar het volgende blok sleep krijg ik de mededeling "Onderweg naar blok bezet".
Nochtans staat slechts een klein gedeelte van mijn reeds aangelegde baan onder stroom en zijn vele van de geel opligtende bezetmeldpunten nog niet aangesloten.Er staan geen andere loks of wagens op het baangedeelte welke onder stroom staat.
Weet iemand wat er misloopt bij het opstarten?
Mvg,

Luc ( Marklin; IB; S88 bezetmelders )

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 feb 2008 :  18:39:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Luc,

de blauwe melders zijn, terugmeldingen vanaf de treinbaan, Koploper geeft het blok als bezet omdat daar een melding is op de baan. Als een blok vrij is zou je geen blauw blok mogen zien, controleer deze in onderhouden blokken, in bezet bij. Of in het testprogramma van Koploper.

Als je terugmeldingen nog niet zijn aangesloten is je S88 verkeerd aangesloten of defect,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 16 feb 2008 :  10:45:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,
Bedankt voor je antwoord. Ondertussen was ik reeds bezig met het testprogramma van de bezetmelders. Inderdaad was er een probleem met de kontaktovergang tussen bepaalde geïsoleerde railgedeelten. De Märklin K-rails liggen nog niet definitief vast. Ik gebruik redelijk veel flexibele rails. Op de plaatsen van de bezetmelders is een rail doorgeslepen. Zolang ze niet vast liggen durven deze plaatsen wel nog eens tegen elkaar komen, zodanig dat er een valse bezetmelding is.
Misschien weet iemand een goede tip om de twee railsgedeelten geïsoleerd gescheiden te houden?
Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 16 feb 2008 :  13:50:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Of wat blanke lak.

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

SBB21

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 16 feb 2008 :  16:27:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Eenvoudiger is een stripje styreen,3mm breed en de dikte van het zaagblad,van evergreen er tussen. Als je gaat ballasten wordt dit vanzelf ook gehecht.
spoorse groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina