Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 190 / Bezoekers Vandaag: 4843
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 837
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wissels bezet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

stanny

Belgium
52 berichten

Geplaatst - 26 jan 2008 :  22:31:20  Toon profiel  Reageer met citaat
hierbij de foutmelding die ik krijg:


Download Attachment: fout3.JPG
134,9 KB

en dan natuurlijk na enige tijd stilstaan van de loc's:


Download Attachment: fout4.JPG
134,9 KB

kan ik ergens instellen dat als met loc van 11 naar 9 wil, hij bij een bepaald bezetmeldpunt kijkt dat de wissel die aan het begin van blok 9 staat, niet bezet blijft staan zoals nu het geval is? ( deze wissel hoort bij wisselstraten uit kopstation)
men loc reeks 77 staat gespecifieerd als goederentrein en mag NIET stoppen in kopstation, heb dit ook zo ingesteld bij de bloktype/treintype eigenschappen, toch wou koploper deze trein naar blok 1 sturen bij één van de testritten (automatisch rijden), hoe is dit mogelijk?


Download Attachment: zoldercity_20080125_213322_20080126_000139.bck
78,7 KB

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 jan 2008 :  23:16:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Stijn,

Voor iemand die net bezig is ben jij al heel erg ver. Echter ik wil je echt waarschuwen: er zijn mensen die hetzelfde deden en dan verzuipen in de mogelijkheden die er zijn. Je wilt echt veel te veel tegelijk.

Mag ik je een raad geven: laat de aansturing van de seinen nog even zitten. Concentreer je eerst op de treinenloop.

Bij mij zijn fout3 en fout4 gelijk. Ik neem dat er toch wel iets ander had moeten staan.

Als ik kijk in jouw database heb jij al zoveel ingevuld dat jij het echt niet meer overziet. De wisselstraat is nog heel erg bewust niet vrijgeven. Waarom? Het blok7 heeft een lengte van 30 centimeter en blok 11 van 50. Ook heb jij al aangegeven in aanvullende blokgegevens dat vorige blokken / wisselstraten nog bezet moeten zijn bij te lange treinen. Dat de trein te lang is geloof ik zeker: in het rijwindow staat 999 cm. Die past echt niet in 30 + 50 = 80 cm.

Inzake je andere vraag: jij hebt wel een variabele treinroute aangemaakt "goederentrein" en ook hierbij netjes aangegeven dat deze geldt bij een treintype. Echter bij het treintype goederentrein is deze variabele treinroute niet gekoppeld.

Nogmaals doe het rustig: het is hobby en of het nu morgen, volgende week, volgende maand of desnoods volgend jaar rijdt maakt niet uit. Het moet leuk zijn en op de manier waar jij nu bezig bent geeft jezelf geen plezier want niets werkt zoals jij het had verwacht.
Ik bedoel het niet rottig; het is echt een wel gemeld advies omdat ik anders bang ben dat jij het niet gaat redden (en hopelijk zit ik er helemaal naast!).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 jan 2008 :  11:25:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Stijn,

als de wissel vooraan blok 7 (meest linker) in de wisselstraat niet meer selecteerd in jouw screenshot, dan zal de trein ook verder rijden,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina