Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 112 / Bezoekers Vandaag: 1899
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 598
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Probleem compoortmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

viske123

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 22 jan 2008 :  22:10:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Geacht forum,
Kortgeleden heb ik een nieuwe computer gekocht met Vista home premium. De oude was plotseling overleden.
Ik heb een probleem met het volgende: Als ik de IB aansluit op de serieele poort, dan krijg het bericht " de service ZLPort is niet gestart". De leverancier kon het probleem niet oplossen door gebrek aan een serieel apparaat en heeft me een verloopkabel gegeven met een serieele poort via een USB aansluiting. Ik heb volgens Koploper nu 2 compoorten. De USB kabel werkt wel op de laptop met Window XP.
Wat ik ook doe ik krijg steeds hetzelfde bericht, aangesloten of niet. Is dit weer zo'n Vistaprobleem?
Weet iemand een oplossing?
Groeten, Koos


keep smiling

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 jan 2008 :  22:22:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koos,

Heeft de gebruiker waarmee jij inlogt wel 'veel' rechten. Het grappige is dat de leverancier totaal niet kon weten de ZLPort service is. Het heeft ook niets met je commpoorten te maken.

Maak jij gebruik van de Parallel63 oplossing? Ik kan me echt voorstellen dat deze oplossing niet werkt onder Vista als de gebruiker onvoldoende rechten heeft. Of het uberhaupt werkt onder Vista is voor mij ook nog de vraag. Ik heb zelf geen Vista en kan het dus niet uitproberen.

Ik zou eerst controleren of de gebruiker administratieve rechten heeft. Zo nee, ken dit dan aan deze gebruiker toe en probeer het nogmaals. Vraag me niet hoe ik dit moet doen, want ik heb zoals gezegd: geen kaas gegeten van Vista.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Johan Oden

Netherlands
27 Posts

Geplaatst - 23 jan 2008 :  11:49:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koos

Zelf ben ik voor een maand tereug over gegaan op een nieuwe computer met Vista en ik heb net als bij de oude computer de kabel van af het twin center op de compoort gezet en het werkte in een keer ook lijkt het mij als het wel werkt op de labtop dan moet er iets mis zijn met je computer.ik hooop dat je hier wat aan hebt.
Met spoorse groeten.
Johan Oden
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 23 jan 2008 :  12:03:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Johan,

Zoals ik al in een eerder bericht zei: het heeft niets te maken met de commpoort maar waarschijnlijk met het gebruik van de Parallel63.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina