Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 452 / Bezoekers Vandaag: 5191
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 719
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 automatisch ontkoppelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
600 berichten

Geplaatst - 13 jan 2008 :  20:02:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik ben aan het expirimenteren met het ontkoppelen/omlopen/aankoppelen van een trein.
Nu is mij vraag hoe kan ik aan het eind van het blok automatisch ontkoppelen met een ontkoppelrail en in dit zelfde blok aan het begin van het blok aankoppelen?

Ik heb voor de duidelijk de database bijgevoegd waarmee ik in een testfase expirimenteer.

De blokken 4 en 5 is waar inwerkelijkheid de aansluiting op mijn baan zit.

De route is van uit blok-4 naar blok-6 vervolgens naar blok-2 hier ontkoppelen vervolgens naar blok-1 hier keren via blok-3 naar blok-6 rijden hier keren vervolgens naar blok-2 hier aankoppelen en keren vervolgens via blok-6 naar blok-5

Download Attachment: glaskast.bck
9,57 KB


Met vriendelijke treinen groeten
Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 13 jan 2008 :  20:38:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

In het draadje Automatisch lok Wisselen www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1078 wordt daarover het een en ander beschreven en ook doorverwezen naar andere berichten daarover. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 16 jan 2008 :  21:23:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk.

Ik heb de draadjes gelezen. Alleen is mij niet duidelijk hoe ik in kan stellen dat als de trein aankomt vanuit blok 4 via blok 6 dat er dan aan het eind van blok 2 gestopt wordt om te ontkoppelen, en van uit blok 3 via blok 6 na gekeerd te zijn aan het begin van blok zes moet stoppen om aan te koppelen.

Met vriendelijke treinen groeten
Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 16 jan 2008 :  22:33:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Dat is een vraag waar ik het antwoord zo niet op heb. Ik probeer de komende dagen eens naar je database te kijken om te zien of ik je vraag kan beantwoorden. Dat zal wel in het weekend worden.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 17 jan 2008 :  00:14:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Piet,

als je in blok 2 instelt in plaats van default rijgedrag van blok, bv stoppen alleen op basis van tijd, dan kan je onderin het venster dingen aanklikken als wijzig treintype, lengte trein opslaan in blok ontkoppelen etc. Later kan je dan de treinlengte weer ophalen etc.

Tevens moet je in het hoofdvenster van onderhouden vaste route, de ontkoppelrail selecteren, door de ontkoppelrail met de muis in het venster te slepen van diverse opties (bij geselecteerd blok)

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 18 jan 2008 :  17:10:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Omdat ik zelf nog geen ontkoppelfuncties in mijn baan heb kan ik het niet live testen. Ik ztuur wel het draadje van Dave van der Locht mee, met de database Bonn-obtkoppelen, waar veel infromatie over het ontkoppelen, omlopen en aankoppelen is opgenomen. Succes ermee. Ik blijf ondertussen zelf ook verder zoeken en kom daarop terug zodra ik ook weer nieuwe vondsten heb.

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=949



Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina