Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 148 / Bezoekers Vandaag: 181
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 148
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Roadz bij Railz ... Hoe werkt het ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

B-Modelbouw

Belgium
50 berichten

Geplaatst - 26 nov 2007 :  20:48:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Vorige week bracht ik een bezoek aan Railz te Rotterdam. Leuk was te zien dat ze ook auto's digitaal aansturen via Koploper (Roadz)... Is dit een goed bewaard geheim, of is de aansturing inwezen identiek aan de treinsturing van Koploper.

Hoe zit het met de blokindeling ... Slechts één ??? die zowel de remmelder is voor 't volgende blok als Stopblok voor 't huidige ?

De bezetmelders zullen om de 20cm in het wegdek weggewerkt zitten ?

Indien hier geen sttatgeheim bloot wordt gelegd, ben ik best benieuwd hoe ze 't daar oplossen.

Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,

Bert

H0-baan Lijn 12 (Antwerpen-Roosendaal) 2rail DCC Twin-Box / DC-Car System / Koploper 6.3

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 nov 2007 :  21:58:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,

Roadz aangestuurd door Koploper is speciaal gemaakt voor Railz. Vooralsnog heb ik zeker geen plannen om dit ook aan de internet gemeenschap ter beschikking te stellen. Auto's hebben niet mijn interesse....

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

B-Modelbouw

Belgium
50 Posts

Geplaatst - 26 nov 2007 :  23:20:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Geen probleem ... Dan zoeken we wel naar een andere oplossing binnen je programma ('t Voordeel dat het zo uitgebreid is ;o) ).

Ik begrijp best je standpunt, want zou 't mogelijk worden gemaakt, krijg je binnen de kortste keren de vraag om de grafische interface aan te passen met straten, kruispunten, etc ...

Hier alvast een deel van mijn kunnen;
"http://s229.photobucket.com/albums/ee88/311/?action=view¤t=OpleggermetDC-CarH0.flv"
Op baan één verschijnen weldra vijf verkeerslussen, met bezetmelders, wissels, IR-sturing (28 rijstappen).




Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,

Bert

H0-baan Lijn 12 (Antwerpen-Roosendaal) 2rail DCC Twin-Box / DC-Car System / Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina

fred spierenburg

Netherlands
58 Posts

Geplaatst - 27 nov 2007 :  09:38:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Wat leuk dat filmpje.
Hoe krijgt het autotje zijn signalen? en kan je mij wat meer informatie geven over het een en ander.
Lijkt me lek om mee te expirimenteren.

groeten
Fred
Ga naar bovenaan de pagina

willem22

Netherlands
85 Posts

Geplaatst - 27 nov 2007 :  11:45:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van willem22  Reageer met citaat
Beste Bert,

Je faller car baantje gezien en heb ook een aantal vragen is het mogelijk om je vraag en filmpje op Beneluxspoor te plaatsen onder Faller car?

wil.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina