Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 173 / Bezoekers Vandaag: 10752
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Pijlen kleuren niet mee
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
600 berichten

Geplaatst - 26 jan 2010 :  22:44:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Op het tabblad baanoverzicht op het baanoverzicht heb ik pijlen getekend om de rijrichting aan te geven.
Ik heb de pijlen gekoppeld aan een blok en bij de pijleigenschappen aangevinkt vrijgave gelijk met gekoppeld blok alleen als ik automatisch rij veranderd de kleur van de pijl niet als het blok bezet wordt.

Ik heb van alles geprobeerd maar weet niet wat ik fout doe, heeft er iemand een idee?



Download Attachment: pre.bck
343,97 KB

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 26 jan 2010 :  23:02:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet

Heb je de pijl ook geselecteerd in de wisselstraat? (zie ook de helpfile bij pijleigenschappen)

Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 jan 2010 :  23:03:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Kijk eens in de helpfile; hoofdstuk "Pijlen in baanoverzicht". Hierin staat oa:
quote:
Werking
Een pijl selecteren en actief maken gebeurd door een wisselstraat. Tijdens het onderhouden van wisselstraten in het baanontwerp kunnen pijlen worden gekoppeld aan een wisselstraat. Een pijl kan gespiegeld worden om de juiste richting aan te geven. Wanneer met de rechtermuisknop op een pijl wordt geklikt is in het popupmenu een mogelijkheid tot spiegelen.


Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 27 jan 2010 :  10:45:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul / Barend

Ik heb de pijlen gekoppeld aan een blok en niet aan een wisselstraat, volgens de help-file is dit ook mogelijk, dus heb ik de pijlen gekoppeld aan een blok met de vermelding vrijgave gelijk met gekoppeld blok.
Moet je dan ondanks dat de pijl aan een blok is gekoppeld deze toch nog aan een wisselstraat koppelen?

quote:
Ook kan van een pijl, op dezelfde manier als bij een wissel, worden aangegeven wanneer deze weer op non-actief gezet moet worden. Het kan ook anders: een pijl kan je koppelen aan een blok en aangeven bij de pijl dat deze vrij moet komen gelijk met een blok.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jan 2010 :  11:12:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Goed lezen!

Er staat bij het blok wanneer de pijl weer op non-actief wordt gezet. Er staat dus niets over het actief maken. Dit gebeurd toch echt met selecteren in een wissesltraat. Dit moet wel omdat je hier ook de richting van de pijl moet selecteren bij twee richtingsblokken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 27 jan 2010 :  13:47:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Het is mij geheel duidelijk.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina