Graag advies en tips Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing Onderwerp: Auteur onderwerp: RaymondW
Onderwerp: Graag advies en tips Hallo experts en andere meer van Koploper wetende gebruikers,
Reacties:
Reageer op auteur: Bonaza Beste Raymond,
Reageer op auteur: RaymondW
quote: uhhhh.... Die staat bij mij los van het hoofdscherm, dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat het niet te zien is. Ik heb aan de laptop een 2de scherm hangen en daar staat ie op. Inmiddels een nieuw backup gemaakt waar het overzicht wel in te zien is, hoop ik. ![]() 12,32 KB Deze moet dan wel volledig zijn. Groet, Raymond Nieuwe versie, baanplan stuk verkleind voor een beter overzicht. ![]() 11,23 KB Edit: nieuwe versie en typo's
Reageer op auteur: Bonaza Morgend Raymond,
Reageer op auteur: JPJ @Marcel,
Reageer op auteur: RaymondW
quote: Daar moet ik inderdaad nog eens goed naar kijken. Ik heb hem wel in het baanplan opgenomen en aangegeven dat ie via Draai15 aangestuurd word maar dat is niet het geval. Ik bedien die handmatig. Waar ik nog mee aan het stoeien ben er is voor zorgen dat de V200 niet vanuit uit blok 8 of 9 via blok 25 naar blok 2 of 3 rijd. De V200 is gekoppeld aan 3 Silberlingen, dus duw/trek combi. Dat mag ie wel als ie trekt maar niet als ie duwt. Als ie duwt dan loopt er soms net na wissel 1 een rijtuig uit de rails. En al die andere dingetjes zoals sluiten van deuren, fluitje van de conducteur, aan de stoomfluit trekken etc komen allemaal wel. Belangrijkste is dat ik nu m’n treinen automatisch kan laten rijden zonder deadlocks en/of aanrijdingen. Groet, Raymond
Reageer op auteur: RaymondW
quote: In welk opzicht en om welke gaat het? Als ik een wagonnetje met de hand over de baan beweeg dan krijg ik in Rocrail met de meldermonitor precies te zien waar welke melder zich fysiek in mijn baan bevind, met bij behorende nummers en dat heb ik zo een op een overgenomen hier in koploper. Ik heb er een of twee niet in gebruik, dat klopt maar verder heb ik geen melding gekregen van een melder die zich niet op de juiste plek bevind. Het hele baanplan met melders en wissels heb ik op een printje naast me liggen, daar nog eens met een rode en zwarte pen de wisselnummers en meldernummers genoteerd. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze met het intekenen in het baanplan niet op precies dezelfde plek zitten maar ze zijn wel aan het goede blok gekoppeld en ook in de goede volgorde. Groet, Raymond ![]() 11,23 KB
Reageer op auteur: JPJ Hallo Raymond,
Reageer op auteur: phdirk Hallo Raymond,
Reageer op auteur: RaymondW
quote: Dat was inderdaad de laatste database. Als ik een nieuwe gemaakt heb dan zet ik die in de openingspost en onder mijn laatste bericht in dit draadje. Het automatisch rijden heb ik wel ongeveer wat ik voor ogen had. Waar ik nog wel mee bezig ben is of ik van de blokken 27 en 13 nou wel of niet een 2 richtingsgroep wil maken. Het bied wel meer route mogelijkheden dus nog maar even over nadenken. Is het mogelijk om een trein op een bepaalde plaats langs een perron te laten stoppen? Ik heb wel hier op het forum gelezen dat er meer met dezelfde vraag waren maar het is me niet helemaal duidelijk of je dat alleen maar voor elkaar krijgt door meer fysieke melders in dat blok te plaatsen of dat je het ook met virtuele melders kan doen. Het gaat bij mij specifiek om blok 5. Dat blok is 125 cm lang, gemeten tussen de aansluitingen van wissel 6 en 17. Komend uit blok 11 kom je dan via wissel 6 het blok in, 9 cm spoor, melder 24 (11 cm lang), 57 cm perronspoor, 22,5 cm spoor zonder perron, melder 62 (12 cm lang), 13 cm spoor en dan wissel 17. Als ik dan daar met die ÖBB Rh5081 railbus aankom dan stopt ie pas bij melder 24..... dan moeten alle reizigers van het perron springen, door het gras rennen en maar zien of ze de trein kunnen halen... Is het mogelijk om die railbus netjes gecentreerd langs het perron te laten stoppen dmv virtuele melders of moet ik Strukton bellen en ergens langs het perron een melder aan laten leggen? Nog een beetje uitleg over het baanplan. Sporen 2,, 3, 4, 5, 6 en 7 zijn het station. Spoor 1 eigenlijk ook maar nu meer een doorgaand spoor. Sporen 6 en 7 zijn kopsporen. Tussen 1&2, 2&3, 4&5 en 6&7 liggen perrons van 57 cm lang. Spoor 15 en 16 zijn gekoppeld aan de draaischijf. Vanaf spoor 16, het stoomdepot, kan je dus via wissel 3 rechtdoor naar blok 28 of afbuigend naar de draaischijf. Sporen 17 en 18 zijn opstelsporen met soort laadperron er tussen. De sporen 19 t/m 24 zijn voorzien van een 6-sporige locloods. Het baanplan zoals ik het nu getekend heb is meer een weerspiegeling van hoe het er hier bij mij uitziet. De oplettende kijker heeft misschien zoiets van dat komt me bekend voor... Dat kan kloppen, het is gebaseerd op het baanplan van Der gemogelte Kopfbahnhof. Beste Piet, kan gebeuren en je had de berichten gewoon kunnen laten staan hoor. Dirk, dank voor je aanbod. Putten is geen dagreis hoor... met het ov misschien wel vanuit Hoofddorp. Ga ik nu even kijken waarom die DB 038 niet meer wil rijden. Dat is een 2dehands analoge loc waar ik zelf een D&H decoder heb ingebouwd. Ik hoop niet dat ie de geest gegeven heeft maar vrees het wel. Groet, Raymond. ![]() 11,97 KB
Reageer op auteur: hubertus In de blokeigenschappen kun je alleen fysieke melders kiezen bij alternatieve stopplaatsen.
Reageer op auteur: RaymondW Duidelijk Huub. Ik had al wel zoiets gelezen maar door alle info was het me niet helemaal duidelijk. Dan toch maar kijken of ze bij Strukton tijd en zin hebben.
Reageer op auteur: hubertus Ik zorg dat een loc bij stap 28 ergens tussen de 80 en 90 km/u rijdt, sneller mag toch niet op mijn baan. Koploperforum Digitale Treinbesturing : https://www.koploperforum.nl/ © EKweb 2006 |