Spookmelding blok-5
Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: https://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6485
Geprint op: 03 jul 2025
Onderwerp:
Auteur onderwerp: GTIBert
Onderwerp: Spookmelding blok-5
Geplaatst op: 11 apr 2020 14:50:52
Bericht:
Als ik met de dubbeldekker vanuit blok-3 naar blok-4 rij dan krijg ik steeds een spookmelding van bezetmelder 2.10 in blok-5 Ik heb al snelheidsbeperking toegepast bij stop volgend blok. De trein schiet steeds door van blok-4 naar 5 Weet iemand een oplossing voor dit euvel?
Alvast bedankt.
Download Attachment: baanbert_20200411_142737.zip 56,05 KB
Gr. Bert
Download Attachment: Naamloos-1.jpg 135,43 KB
Download Attachment: Naamloos-2.jpg 187,05 KB
Download Attachment: Naamloos-3.jpg 118,37 KB
Reacties:
Reageer op auteur: hubertus
Gereageerd: 11 apr 2020 17:28:14
Bericht: Is het de enige trein die problemen geeft? Dan zou ik als eerste kijken of de afremvertraging in de decoder niet te hoog is ingesteld.
groet, Huub
Reageer op auteur: GTIBert
Gereageerd: 11 apr 2020 19:31:04
Bericht: Huub.
Ik zie tijdens het rijden dat wanneer de trein melder 2.09 heeft bereikt, hij gewoon door rijd tot dat hij melder 2.10 heeft gezien. En dan ook werkelijk stopt.
Gr. Bert
Reageer op auteur: hubertus
Gereageerd: 11 apr 2020 20:11:15
Bericht: In je database zie ik op dit punt niets geks.
Daarom de vraag of het alleen bij die dubbeldekker is of ook bij andere treinen. Als je dat weet, kun je wat gerichter zoeken wat de oorzaak is.
groet, Huub
Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 11 apr 2020 20:23:08
Bericht: quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert
Huub.
Ik zie tijdens het rijden dat wanneer de trein melder 2.09 heeft bereikt, hij gewoon door rijd tot dat hij melder 2.10 heeft gezien. En dan ook werkelijk stopt.
Gr. Bert
En meld de trein dat punt dan ook echt bezet? Daar moet je naar kijken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Reageer op auteur: P de Reede
Gereageerd: 11 apr 2020 23:58:26
Bericht: Hallo Bert,
Je probleem zit in het baan ontwerp. je heb blok 4 gekoppeld aan je draaischijf en blok 85 aan blok 4. Je moet ook de lengte van je blok opgeven het stopverbod werk niet op 999cm.
M.v.g piet
Reageer op auteur: GTIBert
Gereageerd: 12 apr 2020 15:59:12
Bericht: Huub,
Ik ga de CV-4 controleren en verlagen naar waarde 4
Gr. Bert
Reageer op auteur: GTIBert
Gereageerd: 12 apr 2020 16:22:22
Bericht: Huub,
Ik ga de CV-4 controleren en verlagen naar waarde 4
Gr. Bert
Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 12 apr 2020 19:27:29
Bericht: Waarde 2 lijkt mij een betere voor CV4.
Groetjes.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Reageer op auteur: P de Reede
Gereageerd: 13 apr 2020 23:17:41
Bericht: quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert
Huub,
Ik ga de CV-4 controleren en verlagen naar waarde 4
Gr. Bert
je kan beter cv 3 op 1 zetten en cv 53 op 55 en in koploper treintype massasimulatie van 50 naar 0 op 8 M.v.g Piet
Reageer op auteur: Ben
Gereageerd: 14 apr 2020 08:53:31
Bericht: De database van Bert zit vol met pleisters, pleisters die geplakt worden om problemen op te lossen.
De Dubbeldekker mag 120 km/hr volgens "locomotief", is geijkt tot 230 km/hr op stap 28, heeft als "treintype" het kenmerk hogesnelheidstrein met als snelheden 200 / 70 / 25 km/hr die in nul seconden afremt van 50 naar 0 km/hr. 
In "instellingen database" vind je een massa simulatie van 0 naar 50 in 2 seconden, om voorts de boel in te perken bij afremmen en stoppen maakt Bert wisselstraat beperkingen van 10km/hr bij "stop in volgend blok" (van 3 naar 4) of 40 km/hr bij stop ---> minimum (van 4 naar 5). En Blok 4 heeft vanuit blokeigenschappen een maximum snelheid van 40 km/hr., in blok 5 mag het weer naar 90 km/hr.
Locomotief "mp 3689": max snelheid 151km/hr, geijkt tot 280 km/hr. treintype is "Goederetrei elek" met snelheden 100 / 50 / 20 met massa simulatie van nul seconden bij 50 --> 0.
Wat ik zou doen: nog eens goed kijken naar snelheden, te beginnen bij de lokdecoder en deze afregelen: hoe hard mag een lok of treinstel in schaalkilometers op stap 28? Voorts netjes ijken. Volgende stap is massa simulatie bepalen in het treintype. En snelheid in blokken bepalen, wisselstraat beperkingen etc.....
Dit is geen antwoord op de vraag waarom de trein doorschiet, ik heb er niet naar gekeken.
Gr, Ben.
Koploperforum Digitale Treinbesturing : https://www.koploperforum.nl/
© EKweb 2006
|