Op verzoek Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing Onderwerp: Auteur onderwerp: kaleb
Onderwerp: Op verzoek Op verzoek van een aantal mensen, hierbij de database van Gebrook.
Reacties:
Reageer op auteur: Bert Ruedisueli Prachtig ! hier kunnen we wat van leren bedankt
Reageer op auteur: JPJ Hoi Henk,
Reageer op auteur: Ben
quote: Maar dan vooral hoe het niet moet...... - snelheid bloktype 50 - 80 km/hr - snelheid treintypen 80 - 110 km/hr - locomotieven zijn geijkt tot max. 180 - 200 km/hr ....met als gevolg dat er op maximaal 8 - 10 stappen gereden wordt in plaats van de volle 28. Massasimulatie van 5 seconden in plaats van netjes optrekken en afremmen en in stopsecties wordt niet uitgereden maar direct gestopt, allemaal bedoeld om niet door de stopsecties heen te knallen..... En het is de bedoeling dat je naar het tafereel op de baan kijkt, niet naar het scherm met de vele nutteloze informatie, op zoek naar zekerheden. De hobby is rijden met treintjes, niet wie het meeste rommel op z'n scherm heeft staan. Jammer hoor, mensen leren het nooit. En dan posten bij "Gevorderden". ![]()
Reageer op auteur: hubertus Niet iedereen geeft dezelfde invulling aan de hobby, Ben.
Reageer op auteur: gregouw Nou Ben, een tandje minder had ook wel gemogen .....
Reageer op auteur: Ben
quote: Die fase is allang voorbij, het waren een lange reeks van discussies op het 3railforum.
Reageer op auteur: gregouw Aha, die ken ik dan weer niet ...... misschien maar goed ook.
Reageer op auteur: Ben Iets met kampioen willen worden in plaats van in de middenmoot te belanden: je best blijven doen iets van modelspoor automatisering te maken.
Reageer op auteur: kaleb
quote: Beste Ben, Wat momenteel klaar is om te rijden is schaduwstation. Hier heb ik bewust gekozen om (voorlopig) het leren remmen uit te zetten icm de lichtsluizen. De snelheden en rijstappen ga ik later allemaal fine-tunen. Maar dat allemaal terzijde. We zijn allemaal eens begonnen met dit fantastische programma en ik heb een aantal vragen gekregen mijn database die ik uitsluitend gebruik om te testen, te delen zodat anderen ervan zouden kunnen leren. Bij deze. Over het 3rail forum: wij hebben inzake koploper zover ik weet nooit enige discussie gehad die diep genoeg ging om te kunnen onthouden. Wel vind ik jammer dat jij je negatieve houding ook op dit forum weet te continueren. Ondanks je punten waar ik zeker wat aan heb, heb ik besloten je negatieve houding verder ook hier te negeren. @alle anderen: bedankt voor de positieve reacties. Ook al staat het bij "gevorderden" heb ik ook nog heel veel te leren. Met de kennis die ik reeds heb ben ik altijd bereid anderen te helpen. m.vr.gr. Henk (Kaleb)
Reageer op auteur: kaleb
quote: Hoi Jos, Hoe bedoel je precies met de overloop wissels. Zover ik weet heb ik geen overloop wissels ingericht. Het bloktype "opstellen" is nog iets wat ik moet weghalen. Dit komt uit mijn begintijd voordat ik "geavanceerd" had aan staan en niet wist hoe ik een blok kon definiëren als "opstelblok" ![]() m.vr.gr. Henk (Kaleb)
Reageer op auteur: Wim Ros Henk,
Reageer op auteur: kaleb Hoi Wim, Ik zal het zeker niet ontkennen dat het veel beter kan. Helaas heeft niemand mij echt geholpen bij het ontdekken van KL en anderhalf jaar geleden wist ik nog niets en had ik alleen een handleiding.
Reageer op auteur: remunj
quote: Niet lullig bedoeld, maar waarom zet je het dan in gevorderden? Is het dan niet handiger als je je database plaatst in het draadje waarin dat gevraagd wordt. Nu is het een soort van lossen flodder. Met gerichte vragen en opmerkingen zal je ook veel beter geholpen kunnen worden. Gr. Eric
Reageer op auteur: Bonaza Ik zal wel iets gemist hebben. Maar "Op verzoek" wiens verzoek ? Zoals Eric zegt is het niet beter dat je dit plaatst waar het gevraagd wordt.
Reageer op auteur: remunj
quote: Ik heb even snel je eerdere berichten bekeken maar daar heb je ook niet echt veel gevraagd. Dus om nu maar te roepen dat niemand je echt geholpen heeft is wel erg kort door de bocht. Er is hier genoeg hulp aanwezig maar zonder vraag kunnen we je ook niet helpen ![]() Gr. Eric
Reageer op auteur: Wim Ros
quote: Henk, hoe vaak hebben we onze kennis al gedeeld op dit forum als het gaat om het vinkje bij keren loc?? En iedere keer weer gaat het fout in de databases? Delen van kennis doe ik en doen wij al jaren, alleen niemand neemt de moeite het te lezen en ervan te leren. Dus dat de kennis niet wordt gedeeld vind ik niet op zijn plaats. Het vermogen om de kennis tot zich te nemen dat is een ander verhaal. Maar wat er mis is aan je database staat hierboven duidelijk beschreven en aangegeven. Zal er zo even naar kijken en de pijn punten noteren. Mvg Wim. Alleen de waarheid ligt in het midden s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Reageer op auteur: kaleb
quote: Keren??? daar heb ik geen problemen mee. Ik heb de database alleen op verzoek hier op het forum gezet omdat dat op FB nogal lastig blijkt te zijn. Ik heb momenteel geen vragen maar als je pijnpunten tegen kom tegenkom ben ik altijd bereid ervan te leren en dingen aan te passen. Hierbij wel aangemerkt dat ik pas een deel van alles heb liggen (station 100 en 200) en bovenin (301/302) een tijdelijke keerlus ervoor zorgt dat ik kan test rijden. Ook moeten er nog een aantal decoders worden geprogrammeerd zodat stap 28 op ongeveer 120 max is. Ja natuurlijk weet ik dat maar nog geen tijd gehad dit allemaal te doen (zelfs nu heb ik het drukker dan normaal). Dus: ik zou het fijn vinden als je dingen opmerk die nog echt fout zitten. Sommige zaken zijn bv bewust nog zo omdat ik sinds kort over ben van M naar C rails en dus nog heel veel stroomdetectie heb ipv massa detectie. Ook die issues zijn bekend. We zijn op de wereld om mekaar te helpen.... niet waar? m.vr.gr. Henk (Kaleb)
Reageer op auteur: kaleb Dit wat de aanleiding van de vragen naar de database:
Reageer op auteur: Wim Ros
quote: Waar zeg ik dan dat jij daar een probleem mee heb?? Dat was als algemeen voorbeeld. Maar ik zie alweer dat er ook nu weer niet gelezen wordt, en dat ik de schuld weer in mijn schoenen geschoven krijg. Ontneemt mij weer eens temeer om hier verder op te reageren. En op Facebook mag ik mijn kennis niet delen. Verder is Koploper over de datum. Mvg Wim. Alleen de waarheid ligt in het midden s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Reageer op auteur: Ben
quote: Koploper is niet over de datum.
Reageer op auteur: kaleb Sorry Wim, dan is mijn begrijpertje kapot. Ik dacht echt dat het geen algemeen voorbeeld was maar direct naar mij toe. Dat is het grote nadeel van platte tekst op fora. Helaas ken ik jouw huidige gemoedstoestand niet waardoor je dit schrijft. Mijn excuses. De keren dat ik jou advies vroeg, heb ik daar zeker wat mee gedaan en ter harte genomen.
Reageer op auteur: hubertus Ach, liever een programma over de datum dat doet wat ik wil dan een ander programma dat niet doet wat ik wil of doet wat ik niet wil.
Reageer op auteur: tomprins Koploper is niet over de datum, want de mogelijkheden van Koploper zijn dit niet. Het wordt niet meer uitgebreid, dat is natuurlijk jammer. Het kan echter al heel veel.
Reageer op auteur: GTIBert Wat een gezeur maar weer.
Reageer op auteur: JPJ PS.
Reageer op auteur: Ben Waarom wel zou ik zeggen. Het is een slechts een vorm van bezuiniging op decoderuitgangen waarbij je het risico loopt een uitgang op te blazen.
Reageer op auteur: hubertus Waarom wel? Bijvoorbeeld als je een beetje conform het grote voorbeeld de wissels wilt omzetten. Daar gaan bij dergelijke overlopen normaal gesproken de wissels ook per paar om.
Reageer op auteur: Ben Marklin C-rail wisselaandrijvingen, wat je hoort is "klik". Als je één keer met je ogen knippert heb je het omzetten "conform het grote voorbeeld" gemist.
Reageer op auteur: hubertus Het gaat ook niet om die klik, maar de stand van het wissel na de klik.
Reageer op auteur: Ben Je mag van mij nog wel even door debatteren maar het is grote onzin.
Reageer op auteur: hubertus Het is geen onzin, op een andere manier ga je het niet fatsoenlijk voor elkaar krijgen dat een wissel wordt omgelegd dat niet in de wisselstraat is opgenomen. Neem je het wel op in de wisselstraat, kan het wissel niet meer voor een andere rijweg worden gebruikt. Dat wordt door de optie overloopwissels ondervangen.
Reageer op auteur: GTIBert Hallo Jos.
Reageer op auteur: kaleb
quote: Inderdaad Ben.... die discussie is grote onzin. Ik heb decoderuitgangen zat op de DR4018. Zo niet koop ik een paar bij. Voor mijn geen probleem. Daarbij wil ik dat ieder wissel apart schakelt dus aan overloopwissels die gelijktijdig schakelen heb ik geen boodschap. Uiteindelijk bepaal ik op basis van allerlei input hoe ik alles aansluit. ![]() En Jos heb ik persoonlijk al beantwoord. Ons kent ons. m.vr.gr. Henk (Kaleb)
Reageer op auteur: hubertus Het gaat niet alleen om besparing. Ik bespaar er geen enkele uitgang mee, elk wissel heeft bij mij zijn eigen decoderuitgang. Toch heb ik diverse wissels als overloopwissels gedefinieerd. Om de heel simpele reden dat ik op een andere manier niet acceptabel voor elkaar kan krijgen wat ik wil. Koploperforum Digitale Treinbesturing : https://www.koploperforum.nl/ © EKweb 2006 |