Print deze pagina | Sluit het venster

Probleem met schakelen kruiswissel

Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: https://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6297
Geprint op: 17 sep 2019

Onderwerp:


Auteur onderwerp: wolfke233987
Onderwerp: Probleem met schakelen kruiswissel
Geplaatst op: 01 mei 2019 11:53:08
Bericht:

Beste,

Ik heb een baan met 2 wachtstations en tussenin een station met 4 sporen.
2 heen en 2 terug.

Als er een trein van het onderste wachtstation komt en zich dan op het linkse spoor plaats zal koploper de kruiswissel in de afbuigstand plaatsen.

Tot hier ok.

Daarna vertrekt er een tweede trein uit onderste wachtstation die niet zal stoppen in het station en dus zal doorrijden op 2de spoor van links.


PROBLEEM :


Koploper zet de kruiswissel op rechtdoor MAAR laat dan wel de trein op het linker spoor vertrekken --> trein zal bovenste wachtstation binnenrijden via het uitrijspoor.


Weet iemand hoe je dit kan oplossen ?


Backup van koploper hieronder toegevoegd.

Download Attachment: dynwachtstationmetstation_20190406_153102.bck
153,89 KB

Reacties:


Reageer op auteur: hubertus
Gereageerd: 01 mei 2019 12:30:15
Bericht:

In de simulatie gaat dat goed.
Weet je zeker dat het wissel goed is aangesloten en dat de stand overeenkomt met die in koploper?

groet, Huub


Reageer op auteur: remunj
Gereageerd: 01 mei 2019 12:50:11
Bericht:

Beste ??

Wat Huub schrijft, in simulatie lijkt het goed te lopen.

Als je handmatig een loc laat rijden van blok naar blok. Schakelen alle rijwegen dan goed. Dan kan je in ieder geval uitsluiten dat er verkeerd geschakeld wordt.

Een ander puntje. Er zitten geen kruiswissels in je baanplan.
Als je uit je onderste schaduwstation komt kom je een gewoon wissel tegen. En bij het uitrijden een Engels wissel.
het helpt altijd de juiste termen te gebruiken om verwarring te voorkomen

Gr.
Eric


Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 01 mei 2019 13:01:01
Bericht:

Loc 3102 en stoomtrein53 hebben beide hetzelfde decoderadres (53).

Als dat de treinen zijn die gebruikt worden is dat je oorzaak.

Iedere locdecoder MOET zijn eigen unieke adres hebben.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Reageer op auteur: wolfke233987
Gereageerd: 04 mei 2019 09:46:09
Bericht:

Bedankt al voor het zoekwerk maar ben er nog niet uit.

Het gebeurd met verschillende treinen dus dubbel adres niet de oorzaak maar dat zal ik aanpassen, is nooit goed.

Probleem op zich is dat de trein die uit onderste wachtstation vertrekt en niet zal stoppen in station heel het traject reserveerd en de "engelse" wissel op rechtdoor zet waarna de trein van het linkerspoor toch vertrekt, ook al is de engelse wissel gereserveerd via het 2de spoor van links.

enige oplossing die ik momenteel zie is engelese wissel vervangen door gewone wissel die er achter ligt.

Maar zou leuker zijn als ik dit baanplan kan behouden :-)

Groeten,

Joffrey


Reageer op auteur: JPJ
Gereageerd: 04 mei 2019 10:41:15
Bericht:

Hoi Joffrey,

Zie helemaal het probleem niet.
Als je geen rijweg hebt van de blokken 50 + 51 naar 23, en andersom ook niet, waarom dan de engels wissel ?

Jos


Reageer op auteur: remunj
Gereageerd: 04 mei 2019 11:05:59
Bericht:

Psst Jos, Engels wissel

Maar deze database rammelt op nog wel meer plaatsen.
Zo wordt in het bovenste schaduwstation twee keer wisseladres 14 gebruikt.
En zijn de nodige wisselstraten nog incompleet.

Maar zoals al eerder gemeld, in demo mode loopt het goed.
Ik denk dat je eerst eens fysiek moet controleren of alles goed aangesloten is en overeenkomt met hoe je het ingevoerd hebt.

Gr.
Eric


Koploperforum Digitale Treinbesturing : https://www.koploperforum.nl/

© EKweb 2006

Sluit venster