Netjes remmen in stationsblok
Geprint door: Koploperforum Digitale Treinbesturing
Webadres onderwerp: https://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6192
Geprint op: 21 jan 2021
Onderwerp:
Auteur onderwerp: De Dijk
Onderwerp: Netjes remmen in stationsblok
Geplaatst op: 27 dec 2018 23:35:44
Bericht:
Beste spoorders,
De intercity treinen komen via normale blokken waar een snelheid van 120 km/ h gerden mag worden binnen via een wisselstraat op stationsbloken waar 40 km/ h gereden mag worden. Nu komt de loc te hard aan om netjes te remmen in het stationsblok.
Wat kan ik het beste doen?
De snelheid van het voorgaande blok verlagen of werken met een wisselstraat snelheidsbeperking.
Ik hoor graag jullie advies.
Wim
Wim van Dijk
KATO N-spoor, koploper 9.4, IB-IR, 13st 4v MDD t.b.v. enkele KATO wissels, 3st WDD met relais techniek t.b.v aansturing 9st KATO kruiswissel , 11x S88SD16-N, 2 ontkoppelaars i.c.m. lichtsluis, Loconet, S88LN, 4x keerlus, 1x Draai 15 kaart i.c.m. een WDD, Draaischijf Henk Kooiman, 5x OC32
Reacties:
Reageer op auteur: Wim Ros
Gereageerd: 28 dec 2018 12:23:29
Bericht:
Beste Wim,
Wat jouw het beste uitkomt in deze situatie. Er zijn opties genoeg.
De proef is in de pudding.
Mvg
Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Persoonlijk vind ik een blok met een max snelheid van 40 kmh laten voorafgaan door een blok van 120kmh wel een beetje grof.
Het verbaast mij ook dat een trein wel mooi remt in een blok met maximum snelheid van 120 kmh, maar niet in het station ???
Wat is de minimum snelheid van jou Intercity treintype en zijn gemiddelde snelheid ? En hoeveel seconden wil jij dat hij daarop rijdt voor het stoppen op de stopsectie ? Al deze parameters beinvloeden het geleidelijk remmen.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd