Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 142 / Bezoekers Vandaag: 223
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Trein blijft hangen en haalt vervolgens snelheid in
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

zuyderduyn

96 berichten

Geplaatst - 19 aug 2017 :  07:47:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Misschien een wat rare titel. Ik schets de situatie even.

Een trein heeft een automatische stop van 35 seconden. Na de stop, sein op groen, trein vertrekt volgens koploper. De trein krijgt ook stroom aangezien de verlichting brand. Toch blijft de trein stil staan. Als ik de trein een klein duwtje geeft vertrekt hij ontzettend hard, blijft een tijdje heel hard rijden, en na een poosje rijd de trein weer normaal tempo. Hij lijkt met dit harde rijden de tijd goed te maken die er stil gestaan is terwijl die had moeten vertrekken. Dit is één keer gebeurt, maar vroeg me af waar dat vandaan kan komen.

Aangezien dit 1 keer gebeurt is en bij andere loks niet heb ik de database niet toegevoegd en wellicht heeft het niet met KL te maken? Iemand een idee?

Bedankt en groeten Hans

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 19 aug 2017 :  08:52:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,

Je ziet de verlichting branden, maar geeft het rijwindow in Koploper ook een snelheid aan? Zo ja, dan lijkt het aan de loc te liggen.

Een versleten collector (een borstel staat dan op het isolatie materiaal, wat onder het koper zit) zou kunnen, maar kan ook wel iets anders in de loc zijn.

Groeten,

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 19 aug 2017 :  08:57:56  Toon profiel  Reageer met citaat
De rijwindow geeft idd een snelheid aan. Zou het precies op het isolatieasje van rails kunnen liggen? Het is een ICE stel en de motor zit in de 2e wagen.
Ga naar bovenaan de pagina

Debvd

Netherlands
112 Posts

Geplaatst - 19 aug 2017 :  09:34:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Hans,

Vraagje de verlichting brandt zeg je...haalt die de stroom van de motorwagen of heeft die zijn eigen functiedecoder in de eerste wagon?

Want aals bovenstaande het geval is kan het idd zijn dat de motorwagen geen stroom pakt....denk ik zo.



Bjorn
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 19 aug 2017 :  11:15:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Versleten, of sterk vervuilde motor.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 19 aug 2017 :  16:23:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ga met Wim.
Motor wil niet op gang komen.
Het keiharde rijden komt dan, doordat de decoder geen terugmelding van de motor krijgt, en de constante snelheidsregeling een terugspanning zoekt (back-emf) door de motorspanning op te schroeven.

Je geeft een duwtje, motor werkt, nu al op (bijna) volle spanning. Na een korte tijd heeft de decoder dit door, en laat de spanning weer zakken.

Dus vanuit de decoder lijkt het alsof je op een te steile helling wil optrekken, en na het duwtje een verschrikkelijk steile helling afzakt.

Motor poetsen.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 19 aug 2017 :  21:03:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de info!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina