Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 129 / Bezoekers Vandaag: 6765
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Crash onder Windows 10
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Drreinier

Netherlands
47 berichten

Geplaatst - 15 dec 2016 :  21:27:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet niet of it draadje al bestaat.
Maar sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd crasht Koploper na ongeveer 2 maal 24 uur draaiend in demo modus.
Is iemand bekend met dit probleem en/of is er een oplossing voor?

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 15 dec 2016 :  21:54:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hier staat het eigenlijk alleen maar in demo mode te draaien onder W10 en dat weken aan een stuk, nooit een probleem.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 15 dec 2016 22:25:48
Ga naar bovenaan de pagina

Drreinier

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 16 dec 2016 :  00:29:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik draai onder Windows 10 home edition.
Zou dat uitmaken.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 dec 2016 :  11:31:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Nee, dat maakt geen f*** uit.
Dit zal niet aan koploper of aan W10 liggen, dit zal een andere oorzaak hebben.

Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Drreinier

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 17 dec 2016 :  09:48:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit is de melding die ik krijg na de crash.
enig idee wat dit betekent?
Win32 Error Code: 87
De parameter is onjuist
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 dec 2016 :  12:03:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Een windows probleem en geen koploper probleem

https://lmgtfy.com/?q=Win32+Error+Code%3A+87

Of je gebruikt vreemde tekens in de teksten cq omschrijvingen.
In dat geval een backup van je database plaatsen.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 17 dec 2016 12:05:36
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 17 dec 2016 :  18:18:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien een computer die zijn processor niet voldoende kan koelen. Probeer eens meer frisse lucht in je toestel binnen te sluizen. Om te testen kun je je toestel gewoon openzetten (bij een merkcomputer eventueel op het net even opzoeken hoe dat moet).
Ga naar bovenaan de pagina

John van Rems

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 17 feb 2017 :  09:39:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook ik kamp met het zelfde probleem van crashen om de haverklap in windows 10 Pro
Net een schone installatie gedaan op een legen (geformatteerde) laptop. Alle noodzakelijke updates gedaan en uiteindelijk koploper 9.1 geïnstalleerd... de Backup van laatste baan gaf direct een crash... Herstarten PC en Ulhenbrock IB-com gaven als resultaat de ene keer "geen communicatie met treinbaan" andere keer "geen communicatie met digitaal systeem. De com poorten waren juist gekozen.... Computer geherstart... Ulhebrock geherstart en demo baan gekozen... Zelfde resultaat... Nieuwe database aan gemaakt.... Zelfde resultaat... Na een paar keer proberen crashte de hele zaak en moest ik op harde wijze de PC herstarten....

Ligt dit nu aan de PC of is koploper niet geschikt voor windows 10?
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 17 feb 2017 :  22:45:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi All,

Ik heb drie Windows10 laptops waarop Koploper, net als bij Wim, zonder problemen draait. Op mijn werklaptop staat Koploper eigenlijk altijd open.
Het enige probleem dat ik heb is dat de screensaveronderdrukking niet meer werkt (zie ook http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5688). Dat is lastig, maar niet meer dan dat.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Drreinier

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 01 apr 2017 :  21:39:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Van alles geprobeerd. Enkele locs(5) laten rijden : knalt er na een dag uit.
Wie o wie weet de oorzaak van dit probleem?

Reinier
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  10:59:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier,

Heb je al geupdated naar versie 9.2.1. Daar zitten weer veel aanpassingen in. Mogelijk is jouw probleem dan ook opgelost.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  13:36:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Reinier,

Heb je de database ooit eens via een backup ingelezen, die niet ingepakt vanaf een andere PC via de mail naar je is verzonden?
Als je dat met ja kan beantwoorden, dan zit daar het probleem, dan is de database corrupt, cq beschadigd, een eigen backup inlezen van voor deze, of anders opnieuw beginnen, misschien dat Paul hier nog iets in kan betekenen, maar dat zou ik niet met zekerheid willen beweren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Drreinier

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 04 apr 2017 :  07:04:21  Toon profiel  Reageer met citaat
9.2.1 gedownload en geinstalleerd.
Kan nu ineens geen database meer resoren. Krijg een mededeling dat niet van diskette kan worden ingelezen. Overigens aangegeven dat er van harde schijf moet worden ingelezen. Locatie jklopt.
Rara?
iemand een oplossing?

Reinier
Ga naar bovenaan de pagina

Drreinier

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 04 apr 2017 :  07:14:49  Toon profiel  Reageer met citaat
moet restoren zijn
Ga naar bovenaan de pagina

PaulRoman

127 Posts

Geplaatst - 04 apr 2017 :  07:59:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier,

Zie dit draadje. http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5811
Er schijnt inmiddels een versie 9.2 build 2 te zijn waarin deze bug is opgelost.

Groet,

Paul

Schäßburg an der Kokel
Ga naar bovenaan de pagina

Drreinier

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 05 apr 2017 :  08:29:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Met de nieuwste download 9.2.2 loopt het weer goed.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina