Auteur |
Onderwerp |
|
GTIBert
Netherlands
271 berichten |
Geplaatst - 08 dec 2016 : 18:06:48
|
Heren.
ff een vraag. Ik zie in mijn logfile dat ik veel bezetmeldingen heb. Is dit normaal, of moet ik ergens iets instellen zodat deze gefiltert worden? Melder 8.07 7 x een vrij melding.
Gr. Bert
Download Attachment: test.JPG 72,42 KB |
Bewerkt door GTIBert op 08 dec 2016 20:17:34 |
|
Wim Ros
Netherlands
6227 Posts |
|
mwleeuw
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 09 dec 2016 : 01:22:47
|
Waarom leidt vuile rails tot bezetmeldingen?
groet
matthijs leeuw
intellibox c-rails |
|
|
remunj
Netherlands
1086 Posts |
Geplaatst - 09 dec 2016 : 08:44:47
|
Matthijs,
Wat dacht je van slecht contact Als er vuil zit maak je wel/niet/wel/niet etc contact. Dan krijg je dus veel bezetmeldingen. Lijkt me niet zo moeilijk om te snappen
Beetje basis modelspoorkunde zullen we maar zeggen. Al zo oud als dat we met modelspoortreinen rijden. Ook al in het analoge tijdperk.
Gr. Eric |
|
|
mwleeuw
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 09 dec 2016 : 09:54:37
|
Erik,
Bedankt voor het antwoord
Matthijs
matthijs leeuw
intellibox c-rails |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 09 dec 2016 : 10:03:05
|
Hallo
Ik heb in mijn schaduwstation 3 inrij blokken. Deze worden vrijgegeven bij de inrij melder (1ste) van de opvolgende blokken. De trein heeft dan de inrij blok nog niet volledig verlaten. Bij de langere rijtuigen (langer dan de bezetmelder) knipperd dan het inrijdblok vanwege het wel/niet bezet zijn van de stopsectie van het inrijd blok. Voor het treinenverloop niet essentieel, want alvorens een volgende trein het schaduwstation inrijd moet deze een meter of 10-12 afleggen.
De situatie zorgt voor vele meldingen, maar hindert niet. Dus laat ik zo.
Laatst heb ik mijn NS1139 een schoonmaak beurt gegeven. Kwam in enkele gevallen niet van zijn plek door vervuilde wielen. Ik had niet het idee, dat dit vele meldingen gaf door slecht contact. Zal er eens op gaan letten met het loggen.
Marcel
marcel01 |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 09 dec 2016 : 12:02:23
|
Ben
Ik ben 1 van die 3 rail rijders, die geen moeite heeft met korte terugmeldsecties. Voor het treinenverloop werkt dit prima en ondervind geen last door deze keuze. Inderdaad, geen volledige (of langere) detectie.
Je hebt uiteraard wel een punt, die zie ik ook wel.
Marcel
marcel01 |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 09 dec 2016 : 12:17:38
|
Heren.
Bedankt voor de reactie. Ik ga nu wielen poetsen.lijkt geen overbodige klus.
Mvg Bert
Gr. Bert |
|
|
JackvdW
Netherlands
331 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2016 : 02:11:28
|
Hallo allemaal,
Nog wat aanvullende opmerkingen.
Bij "Instellingen per database" Tabblad "Algemeen 2" kan je een vertraging instellen (3e van boven) na hoeveel millisecondes een bezetmelding vrij wordt gegeven na het elektrische vrijkomen. Hiermee kunnen de negatieve effecten van denderende bezetmeldingen binnen KL onderdrukt worden.
Het zal dus waarschijnlijk geen effect hebben op de logging, dat zijn puur de melders op de baan, maar wel op het te vroeg vrij geven van bijvoorbeeld baanvakken.
Verder behandel ik mijn baan vanaf zo'n twee jaar geleden ieder half jaar met ATF waardoor nagenoeg geen vervuiling meer optreed. Zo om het half jaar 5 mm (5 millimeter en absoluut niet meer) met een wattenstaafje ergens op beide rails aanbrengen en met een trein met veel wagons (lees veel wielen) uitrijden over de baan.
ATF is Automatic Transmission Fluid, een vloeistof (geen olie wat het soms wel word genoemd) die in automatische versnellingsbakken zit en oxidatie tegen gaat. Verkrijgbaar in de automaterialenhandel, of die je bij je garage vaak zo mee krijgt als je vriendelijk vraagt, gaat immers maar om heel weinig.
Groeten Jack.
|
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2016 : 11:01:53
|
Jack
Bedankt voor de tip.
Wellicht kan dit wat opbrengen wanneer in het schaduwstation met opvolgende blokken (in serie) bij de eerste melder, het vorige blok vrij te geven. Dit had ik eens toegepast, maar ging nogal eens mis. Vanwege te vroeg vrij geven en kop/staart botsing. Geen must om het zo te doen, maar voor de doorloop kan het een toevoeging zijn.
Marcel
marcel01 |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2016 : 12:22:13
|
Ben
Ja, dat is ook een optie, alhoewel ik deze nooit heb toegepast. Ken het bestaan van de mogelijkheid. Zal er induiken.
Dank je wel.
Marcel
marcel01 |
|
|
jimmaet
Finland
399 Posts |
Geplaatst - 13 dec 2016 : 11:03:18
|
quote: [i]ATF waardoor nagenoeg geen vervuiling meer optreed. Zo om het half jaar 5 mm (5 millimeter en absoluut niet meer) met een wattenstaafje ergens op beide rails aanbrengen en met een trein met veel wagons (lees veel wielen) uitrijden over de baan.
Heel interessante tip!
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
|
|
|
Onderwerp |
|