Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 136 / Bezoekers Vandaag: 2609
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 557
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Probleem "Invalid variant type Conversion"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nederbelg

Belgium
68 berichten

Geplaatst - 20 apr 2008 :  18:54:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Na enkele dagen weer fijn gereden te hebben krijg ik opeens de volgende foutmeldingen. Als ik via mijn USB sleutel een update wil opladen (

Download Attachment: Leulem.bck
85,79 KBboven en in mijn treinen kamer een PC)krijg ik de volgende fout melding: "INVALID VARIANT TYPE CONVERSION" Ik kan dus niks opladen en de stand van mijn locomotieven is weg. Wat te doen.

grt dave

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 apr 2008 :  22:37:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dave,

Het lijkt mij erop dat tijdens het wegschrijven van de snelheid het Koploper proces afgebroken of de gehele Pc is uitgezet. Het bestand met de geleerde remrecords is corrupt. De laatste regel is half en of dit echt de laatste regel is geweest weet ik ook niet met 100% zekerheid.

Als jij in jouw database directory gaat kijken (te achterhalen via selecteren backup) zie jij hier een bestand snel.dba. Als deze deze even via de verkenner verwijderd is jouw probleem opgelost. Alleen moeten de treinen wel weer leren remmen, maar dat is niet zo heel erg hoop ik.

Ik zal wel eens kijken wat ik kan doen, om dit nog betrouwbaarder te maken. Eerst wegschrijven naar een tijdelijk bestand en dan op het laatste een delete van oude snel.dba en rename van het tijdelijke bestand naar snel.dba. Ik weet dan in ieder geval zeker dat het een compleet bestand is.

Sorry voor het ongemak, maar ik het het even niet anders maken voor je. Mocht het verwijderen niet lukken, laat het even weten dan maak ik een goede backup aan voor je database.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 20 apr 2008 :  23:10:17  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT



Als jij in jouw database directory gaat kijken (te achterhalen via selecteren backup) zie jij hier een bestand snel.dba. Als deze deze even via de verkenner verwijderd is jouw probleem opgelost. Alleen moeten de treinen wel weer leren remmen, maar dat is niet zo heel erg hoop ik.

Ik zal wel eens kijken wat ik kan doen, om dit nog betrouwbaarder te maken. Eerst wegschrijven naar een tijdelijk bestand en dan op het laatste een delete van oude snel.dba en rename van het tijdelijke bestand naar snel.dba. Ik weet dan in ieder geval zeker dat het een compleet bestand is.





Paul,
Kan ik op soortgelijke wijze mijn snelheids ijkgegevens van mijn loks naar een nieuwe baan kopiëren of moet ik alles netjes overtypen ??

Theo

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 apr 2008 :  23:33:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Theo,

dit zit reeds in Koploper, functie Exporteer locomotieven.

zie algemeen
daarna locomotieven exporteren/importeren

hiermee kan je de gegevens incl. ijkgevens wegschijven en in een nieuwe database importeren,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 21 apr 2008 :  21:13:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Paul

probleem opgelost dank u

grt

Dave
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina