Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 348 / Bezoekers Vandaag: 794
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Vraag over remmen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

flyerman

Netherlands
209 berichten

Geplaatst - 10 jun 2023 :  20:02:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik ben aan het testen met de BR 193 733-3 naar blok 103. De trein komt met 60 km/h in het blok en wanneer de loc op de stopmelder komt gaat het gas er iets af, blijft daar even mee doorrijden, en dan pas naar 0. Hoe krijg ik het zo dat loc meteen naar 0 gaat? Doorrijden in cm staat niet aan.


Bedankt.

Ik kan alweer mijn database niet uploaden door server error. Database staat in dit topic, al is er wel het een en ander veranderd.

Ecos 2 met Koploper

Bewerkt door flyerman op 10 jun 2023 20:34:11

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 10 jun 2023 :  20:48:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Welke decoder zit er in je loc. Het beschreven rijgedrag is niet zoals het normaal zou moeten. Als de loc moet stoppen in blok 103, moet hij bij het binnenrijden als gaan afremmen, zodat hij bij de laatste bezetmelder netjes kan stoppen.
Zie je in de communicatielogging de snelheid wel afbouwen?

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 10 jun 2023 :  20:55:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Marklin Decoder. Ik zie op mijn ecos dat hij, aangekomen op de remmelder, ietsje gas terug neemt, dan daarmee een stukje doorrijdt en dan pas remt.

In de logging zie ik dat hij op de remmelder eerst naar stap 9 gaat en dan naar 0

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 10 jun 2023 :  21:01:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Laat maar, stom foutje. Minimale snelheid bij het treintype stond op 20km/h. nu naar 5km/h gezet. nu gaat goed.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 11 jun 2023 :  16:47:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Daar zat het probleem. Als de trein met te hoge snelheid in de stopmelder aankomt, volgt een noodstop. Dat zie je ook gebeuren (van 9 naar 0 zonder tussenstappen). Door de minimale snelheid van de loc lager te zetten gaat het wel goed.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1910 Posts

Geplaatst - 14 jun 2023 :  17:22:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat je de remmelder en de stopmelder door elkaar gooit.
Sneller dan op minimumsnelheid op de stopmelder aankomen, is de snelheid direct terug naar nul. De remmelder is meestal de binnenkomstmelder, maar je kun ook een latere melder opgeven.

Nu vind ik de minimumsnelheid van 20 km/u wat logischer dan 5 km/u.
20 is ook de standaardinstelling in Koploper. Heb je een speciale reden om die snelheid zo laag te zetten? Het betekent bijvoorbeeld dat je naar een kort spoortje die maar 1 melder heeft, ook met die snelheid door de wisselstraat sukkelt. En ook doorrijden in cm gaat met die lage snelheid. Voor mij mag het hoor, maar komen jouw Preisertjes dan niet in opstand?

Groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 14 jun 2023 :  23:05:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik had ook wat andere problemen die het remmen negatief beïnvloedde. Decoder issues.

Nog even het één en ander uitproberen.

Ga het weer terug zetten op 20km/h en dan verder kijken.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 15 jun 2023 :  21:29:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
En als je iets veranderd moet je natuurlijk wel alles veranderen.

Ik had er een blok tussen uit gehaald en onderdeel gemaakt van de wisselstraat dus moest ik ook de alternatieve stopplaats weer aanmaken, dat was ik vergeten. Dan stopt er een hoop niet goed natuurlijk.

Dus opgelost.

Ecos 2 met Koploper
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina