Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 102 / Bezoekers Vandaag: 10562
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 761
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vertraging tussen koploper en baan.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Raymond K

4 berichten

Geplaatst - 12 dec 2021 :  18:15:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Van het ene op het andere moment vertoont de communicatie tussen koploper en baan kuren. Er vindt namelijkeen significante vertraging plaats in de communicatie. Wanneer ik vanuit koploper handmatig een wissel bedien duurt het ongeveer 10 seconden voordat de wissel om gezet wordt. Bij automatisch rijden houd dat in dat wanneer een wisselstraat gezet wordt het proces nog niet voltooid is wanneer de trein bij de betreffende wisselstraat aan komt, e.e.a. loopt dan grandioos mis. Ook rijden de treinen door in een blok waar ze moeten stoppen en stoppen een verder op in een nader blok. Ik weet niet waar ik het moet zoeken en hoop d.m.v. dezez vraag hulp te krijgen. Mijn centrale is een Z21 start die communiceert d.m.v. expressnet met koploper. De database heb ik toegevoegd,

Download Attachment: Bornholmbaan_20211212_172947.zip
19,23 KB

Gr. Raymond

Bonaza

Belgium
717 Posts

Geplaatst - 12 dec 2021 :  18:31:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Raymond,

Ik vrees dat dit niet in koploper te zoeken is. Welke schakelmodules gebruik jij ? (Digikeijs, Rosoft of ander...) Ik denk dat de je deze eens opnieuw moet programeren.Uiteraard zijn je locomotieven in koploper de weg kwijt als ze door een wissel de verkeerde weg worden opgestuurd.

grts

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

keesm

51 Posts

Geplaatst - 12 dec 2021 :  19:30:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Raymond,

Je checkt je handmatige lokomotieven 1x per seconde. Dat is volgens helpfile zeer storend. Zie de bijlage.




Download Attachment: Naamloos.jpg
201,12 KB

Kees Moerman
Ga naar bovenaan de pagina

Raymond K

4 Posts

Geplaatst - 12 dec 2021 :  19:57:50  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Bonaza

Hallo Raymond,

Ik vrees dat dit niet in koploper te zoeken is. Welke schakelmodules gebruik jij ? (Digikeijs, Rosoft of ander...) Ik denk dat de je deze eens opnieuw moet programeren.Uiteraard zijn je locomotieven in koploper de weg kwijt als ze door een wissel de verkeerde weg worden opgestuurd.

grts

Marcel



Heb de Xpresnet module opnieuw geinstalleerd en het probleem is naar het schijt opgelost. Vind het wel raar dat dit nodig is maarja het werkt weer. In ieder egval bedankt voor de tip en reactie.

Gr. Raymond
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
717 Posts

Geplaatst - 12 dec 2021 :  20:47:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Raymond,

Dit is wel eigen aan alle elektronica op een bepaald moment is die even het noorden kwijt. Dan is herprogrameren de juiste remedie. Bekijk het een beetje als op een gsm die op een bepaald moment het laat afweten. Dan is ff de batterij er uit de remedie;

Veel trein plezier

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina