Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 130 / Bezoekers Vandaag: 11852
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 vreemde verschijnselen in testmodus
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roger

Belgium
60 berichten

Geplaatst - 08 apr 2019 :  20:21:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Hallo,
Ik heb koploper 9.4 helemaal geconfigureerd en draai op testmodus. Alles draait normaal, maar af en toe verschijnen er rare dingen op het scherm. Zo krijg ik regelmatig op blok 11 een blauwe kleur en de eerste bezetmelder licht op zonder dat daar een reden voor is. Na een paar seconden dooft dit weer uit.
Verder kleurt blok 32 rood zonder dat daar een trein in staat??
Ik weet niet of het aan de instellingen ligt, weet ook niet wat en waar ik zou moeten zoeken. Kan er iemand eens naar mijn database zien of ik iets mis gedaan heb?
Bedankt, Roger

Download Attachment: Heikant.zip
11,08 KB

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 08 apr 2019 :  21:22:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roger,

Bezetmelder 2.12 komt ook in blok 16 voor (moet waarschijnlijk 3.12 zijn).

Bezetmeldpunten 6.06, 6.07 en 6.08 komen in blokken 32 en 34 voor.

Je kunt wel inrijmelders combineren, maar dan mogen ze niet bij "bezet bij" voorkomen. Ik weet niet of dit al jou bedoeling is.

Groeten,

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Roger

Belgium
60 Posts

Geplaatst - 09 apr 2019 :  09:25:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Hallo Jan,
Inderdaad, 2.12 moet 3.12 zijn, een slordigheidje, en bedankt voor het opsporen!
Maar wat betreft blok 32, daar is maar 1 bezetmelder 7.01 geplaatst, omdat dit het aanloopspoor naar de draaischijf is.Vandaar wil ik handbediend verder rijden en ook de draaischijf bedienen.Als ik van blok 32 naar 34 rijd dan kom ik toch 6.08,6.07 en 6.06 tegen om zo naar blok 23 te gaan.Dit blok wordt in beide richtingen bereden.Het was niet mijn bedoeling om melder 6.08 als gemeenschappelijke melder voor blok 32 te gebruiken.
Groet, Roger
Ga naar bovenaan de pagina

Roger

Belgium
60 Posts

Geplaatst - 09 apr 2019 :  09:34:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Jan,
Ik heb het nog eens met een klare kop nagekeken, en inderdaad vanuit blok 34 is er maar 1 te verwachten bezetmelder naar blok 32, en dat is 7.01. Ik heb het zo aangepast.
Bedankt, Roger
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Huchshorn

Netherlands
342 Posts

Geplaatst - 09 apr 2019 :  10:06:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Roger,

Blok 34 zal wel goed zijn.

Bezetmeldpunt 7.01 kom ik niet tegen in de database die je op het forum gezet hebt.

Groeten,

Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina