Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 431 / Bezoekers Vandaag: 738
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 minimale snelheid bij stationspoor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Frank Daniels

3 berichten

Geplaatst - 20 dec 2018 :  13:02:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo lezers,
Als lid ben ik nieuw op het forum. Afgelopen tijd heb ik heel veel gelezen op het forum en veel nuttige informatie gezien. Ik rij dcc met de mm als centrale en digikeijs bzm en wisseldecoders. Bij mijn baan heb ik een probleem wat is niet kan achterhalen, vandaar dat ik het hier voorleg. Ik wil in het station (blok 1,2 en 3) dat de lange treinen (BR110) van 174 cm twee bezetmelders voor de stopsectie naar de minimale snelheid van 10 km/u gaat. In de test mode werkt het goed. Bij automatisch rijden van blok 15 naar 1 gaat het ook goed. Maar bij automatisch rijden van blok 19 naar 1 en van blok 10 naar 1 gaat het niet goed. Kan iemand mij vertellen waardoor dit niet werkt
Groet, Frank


Download Attachment: Moritzburg.zip
21,92 KB

roco fleischmann 2 rail mulitmaus

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 20 dec 2018 :  15:25:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En wat gaat er dan niet goed??

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Frank Daniels

3 Posts

Geplaatst - 21 dec 2018 :  08:56:07  Toon profiel  Reageer met citaat
De lok blijft tot de een na laatste bezetmelder ( de bzm voor de stopsectie) met de gemiddelde snelheid rijden. In de test mode remt de lok wel twee bzm voor de stopsectie af naar de minimale snelheid van 10 km/u
groet, Frank

roco fleischmann 2 rail mulitmaus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 21 dec 2018 :  10:38:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dan zou ik hem een blok er voor naar de gemiddelde snelheid laten gaan, nu komt hij met volle snelheid aan en moet dan naar de minimum snelheid. En waar ik ook op zou wachten is de voltooiing van het leren remmen proces.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Frank Daniels

3 Posts

Geplaatst - 22 dec 2018 :  13:45:40  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Wim en lezers

Ik heb de oplossing gevonden. Bij instellingen per database kun je bij het tabblad remmen/spooktrein/massa bij leer het remproces dit regelen. Als het vinkje aan staat kun je met de seconden de tijd van de minimale snelheid instellen. als het vinkje uit staat werkt het via de bzm van het betreffende blok
groet, Frank


roco fleischmann 2 rail mulitmaus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina