Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 408 / Bezoekers Vandaag: 2947
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 514
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Uitgebreide functies
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bertbecker

Netherlands
67 berichten

Geplaatst - 03 mrt 2018 :  16:45:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal, ik heb een prachtige lok BR 038 van Trix met sounddecoder. Werkt prima, maar nu wil ik met uitgebreide functies van Koploper de fluit laten horen bij het wegrijden. Dit lukt niet helaas, welke (denk-)fout maak ik? Zie ook bijgevoegde foto.

Download Attachment: Uitgebreide_functies.jpg
242,08 KB

Download Attachment: Functies.jpg
242,07 KB

Met vriendelijke groet,

Bert

N-spoor, Kato rails, Dinamo P&P, beginner!

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2018 :  17:16:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tabblad functies uitgebreid openen, en daar invullen wat en waar en wanneer er iets moet gebeuren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

bertbecker

Netherlands
67 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2018 :  17:43:29  Toon profiel  Reageer met citaat
dag Wim, wederom bedankt voor je reactie. Dat ligt voor de hand, zie foto, toch werkt het niet, moet ik nog iets anders ergens instellen?

Download Attachment: uitgebreide_functies.jpg
225,23 KB

Met vriendelijke groet,

Bert

N-spoor, Kato rails, Dinamo P&P, beginner!
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2018 :  19:14:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,

Heb jij ook aangeduid in welk blok je loc zijn fluit moet laten horen ?
Want zoals het op je laatste foto staat moet hij dit in alle blokken doen en als hij vertrekt.Ik neem aan dat hij niet in elk blok stopt zodoende kan hij niet fluiten. Het is eenvoudiger voor ons als je hier je database plaatst.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

bertbecker

Netherlands
67 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2018 :  11:17:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Marcel, bedankt voor je reactie, ik heb nu de database bijgevoegd. Graag wil ik de lok ook laten fluiten als hij b.v.
een tunnel in rijdt, o.i.d. Dat moet toch ook op via Koploper kunnen? Ik hoor het graag.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Bonaza

Bert,

Heb jij ook aangeduid in welk blok je loc zijn fluit moet laten horen ?
Want zoals het op je laatste foto staat moet hij dit in alle blokken doen en als hij vertrekt.Ik neem aan dat hij niet in elk blok stopt zodoende kan hij niet fluiten. Het is eenvoudiger voor ons als je hier je database plaatst.

Groeten

Marcel




Download Attachment: NieuwebaanV2.rar
17,15 KB

Met vriendelijke groet,

Bert

N-spoor, Kato rails, Dinamo P&P, beginner!

Bewerkt door bertbecker op 04 mrt 2018 11:22:51
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2018 :  14:11:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Hierbij een database waarin loc 38 4 sec nadat hij blok 5 inrijdt fluit. Ik heb nu 4 seconden genomen als vertraging, maar je moet even kijken welke tijd het beste past.
Ik ben er daarbij ook vanuit gegaan dat blok 5 een tunnelblok is.
Anders moet je daar een ander blok voor kiezen. Dat doe je bij [Onderhouden] => [Locomotieven] => [Functies uitgebreid] => 'Reageer op blok/richting' => [Toevoegen]. Je kunt dan eventueel blok 5 verwijderen met [Verwijderen].
Ik ben er ook vanuit gegaan dat de functie 'Fluit' een momentane functie is, dus dat je bijvoorbeeld de fluit maar één keer hoort als je op F1 drukt en niet continue. Om dan de functie weer klaar te zetten voor de volgende binnenkomst in blok 5, wordt de functie bij het verlaten van blok 5 weer uitgezet.

Download Attachment: BertbeckerDHM.zip
6,2 KB


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

bertbecker

Netherlands
67 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2018 :  17:13:59  Toon profiel  Reageer met citaat
dag Dirk, bedankt, maar de zip-file is beveiligd met een password helaas, kan ik niks mee. Mvg. Bert

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Bert,

Hierbij een database waarin loc 38 4 sec nadat hij blok 5 inrijdt fluit. Ik heb nu 4 seconden genomen als vertraging, maar je moet even kijken welke tijd het beste past.
Ik ben er daarbij ook vanuit gegaan dat blok 5 een tunnelblok is.
Anders moet je daar een ander blok voor kiezen. Dat doe je bij [Onderhouden] => [Locomotieven] => [Functies uitgebreid] => 'Reageer op blok/richting' => [Toevoegen]. Je kunt dan eventueel blok 5 verwijderen met [Verwijderen].
Ik ben er ook vanuit gegaan dat de functie 'Fluit' een momentane functie is, dus dat je bijvoorbeeld de fluit maar één keer hoort als je op F1 drukt en niet continue. Om dan de functie weer klaar te zetten voor de volgende binnenkomst in blok 5, wordt de functie bij het verlaten van blok 5 weer uitgezet.

Download Attachment: BertbeckerDHM.zip
6,2 KB


Met beste groeten
Dirk
HO=TC



Met vriendelijke groet,

Bert

N-spoor, Kato rails, Dinamo P&P, beginner!
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2018 :  17:52:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,

Bij uitgebreide functie verwijder de 4 sec aan in "ieder blok". Hier moet niets staan. In "blok 7" moet gestopt 2 sec aan inderdaad staan. Maar bij gaat weer rijden (gewenst) daar moet ook niets staan. Verwijder daar na 2 sec uit.

Groeten

Marcel

Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2018 :  18:27:29  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bertbecker

dag Dirk, bedankt, maar de zip-file is beveiligd met een password helaas, kan ik niks mee. Mvg. Bert


Bert, je hoeft de ZIP niet te openen, gewoon direct inlezen via Restore in KL.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina