Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 158 / Bezoekers Vandaag: 2234
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 642
Google

Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Modelspoorwijzer.net

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 automatisch rijden starten.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

erik kerkman

Netherlands
3 berichten

Geplaatst - 08 feb 2018 :  22:49:59  Toon profiel  Reageer met citaat
goede avond koploperrijders
ik heb de volgende vraag kan er tussen twee wissels ook automatisch rijden gestart worden dmv blauwe pijl of moet dit buiten de wissels gebeuren. mijn tweede vraag is als ik koploperstart gaan niet alle sein palen brandenstart ik dan mijn Intell box branden ze wel.alles wordt aangestuurd door digirail 4018 en 4088.
zie het antwoord graag van een van jullie gr Erik

erik kerkman

dentheo

Belgium
1653 Posts

Geplaatst - 09 feb 2018 :  00:25:53  Toon profiel  Reageer met citaat
De blauwe pijl komt alleen als koploper weet in welke richting de trein mag wegrijden.
In een blok waaruit de trein in meerdere richtingen mag starten krijg je dan ook nooit een blauwe pijl. (Of je moet de trein via variabele routes zoveel beperkingen opleggen dat er nog maar één richting overblijft.)

Om het te leren zou ik zeggen geef de trein een richting (lampjes kijken als controle) en sleep de trein vanuit blok in de richting dat hij moet rijden. Kreeg je toch een blauwe pijl druk dan daar op.
Doe het eerst in twee opeenvolgende blokken,zonder tussenliggende wissels, dan zou je op een enkelrichtingsspoor een blauwe pijl moeten krijgen en zijn de wisselstraten zeker geen stoorzender.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
5333 Posts

Geplaatst - 09 feb 2018 :  00:30:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
De blauwe pijl is alleen selecteerbaar als er maar 1 enkele mogelijkheid is om naar toe te gaan. Zijn er meerdere mogelijkheden kun je het automatisch rijden niet starten met de blauwe pijl, dan moet je zelf actief de loc slepen naar het volgende blok van jouw keus.
Dus met je muispijl op de loc(blok) gaan staan welke je wil laten starten, en linkermuisknop ingedrukt houden, en slepen naar het volgende blok van jouw keus, en muisknop loslaten, dan zie je een envelopje en drop je hem in dat blok. Dan zal het automatisch rijden starten.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing Problemen bij het forum? Stuur een email. Conrad
Bestel hier en steun het forum!
© EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina