Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 79 / Bezoekers Vandaag: 8623
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 terugmelder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rkooper

Netherlands
46 berichten

Geplaatst - 24 jan 2018 :  17:39:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Geacht Forum,
Kunt U mij helpen met volgend probleem. Ik heb in een aantal blokken in aanvulling blokgegevens de optie opstelblok aan gevinkt. Dit zijn blokken bij een station of schuur. Ik wil proberen de trein een aantal seconden na de beginmelder van het blok daar te doen stoppen maar ruim voor de stopmelder. Maar bij binnenkomst van het blok remt hij af naar de gewenste gemiddelde snelheid en blijft doorrijden en stopt pas op de stopmelder. Hoe kan ik eerder stoppen bewerkstelligen? Misschien is er een constructie fout. Begin en stopmelder zijn de eerste en laatste rails van het blok en had de stopmelder meer naar voren geïnstalleerd moeten zijn. Baan ontwerp is bijgesloten. Vriendelijk dank, Rob Kooper


Download Attachment: willemz.zip
13,56 KB

jimmaet

Finland
399 Posts

Geplaatst - 24 jan 2018 :  18:27:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan op deze PC even geen KL draaien om je ontwerp te bekijken.
Maar één ding kan ik je zeggen:
Opstelblokken zijn gewone blokken, waar de trein "definitief" zal stoppen wanneer er op de rijfunctie "naar opstelblokken" gedrukt wordt.
Dit heeft dus van doen met afsluiten, zodat je bij de volgende keer opstarten niet her en der treinen hebt staan, maar ze zijn netjes op (schaduw)stations etc.

Om op een alternatieve plaats te stoppen, zal je een alternatieve stopplaats moeten opgeven, als je met treinlengtes kan werken.
Anders met een variabele treinroute, bijv. "Melktreintje stopt" dat bij de schuur stopt en anders is het een gewoon blok, misschien zelfs met een stopverbod.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 24 jan 2018 18:42:13
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina