Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 157 / Bezoekers Vandaag: 2438
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nederbelg

Belgium
68 berichten

Geplaatst - 14 apr 2006 :  12:23:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Hallo,

Ik rij Ho digitaal gelijkstroom met IB en loconet. Nou wil de communicatie via de pc met de intellibox wel lukken ik kan de loc's laten rijden via koploper. Alleen het bezetmelders gedeelte wil niet lukken. Ik heb de bezetmeldprintplaatjes van H deLoof http://users.telenet.be/deloof/pageNL3.html die heb ik aangesloten op de terugmeld unit van uhlenbruck artikel nr 63350 (16 aansluitingen) en geprogrameerd via loconet en IB op resp. adresnummer 1. In koploper heb ik alles verteld wat het moet weten maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd.

Dave

Sprinter

70 Posts

Geplaatst - 14 apr 2006 :  12:32:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Werkt het wel met alleen de 63350? Als je een van de 16 aansluit punt rechtstreeks verbind met de Common-Ground (Brown), zie je dan wel een indicatie op je IB in de reeks 1..16 in je s88 monitor display?

Sprinter.
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 14 apr 2006 :  12:49:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Sprinter

Dave,

Werkt het wel met alleen de 63350? Als je een van de 16 aansluit punt rechtstreeks verbind met de Common-Ground (Brown), zie je dan wel een indicatie op je IB in de reeks 1..16 in je s88 monitor display?

Sprinter.



Nee geen reactie dus dan heb ik de instellingen van de terugmeldmodule verkeerd ingesteld. Want ik kan ze wel programmeren via de IB
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 14 apr 2006 :  12:53:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Ik heb twee van die terugmeldmodule's (allebei 63350) ik heb ze adres 1 en resp. 2 gegeven. normaal gezien gaat 1 van 1.01 tot 1.16 en 2 van 2.01 tot 2.16.
Ga naar bovenaan de pagina

Sprinter

70 Posts

Geplaatst - 14 apr 2006 :  13:03:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Programmeer voor Module met adres 1 het LocoNet-Cv 1 op waarde 1.
En Programmeer Module met adres 2 het LocoNet-Cv1 op waarde 17.

Sprinter.
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 14 apr 2006 :  14:47:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Sprinter,

Kan je aub eens vertellen hoe ik dat moet doen want ben er nu al twee dagen mee bezig en weet even niet meer wat goed en slecht of hoe het moet of ik hey juiste wel gedaan heb.

Bij voorbaat dank Dave
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 14 apr 2006 :  19:41:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
[quote]Originally posted by Sprinter

Programmeer voor Module met adres 1 het LocoNet-Cv 1 op waarde 1.
En Programmeer Module met adres 2 het LocoNet-Cv1 op waarde 17.

Heb ik ook gedaan maar geen effect. Ik denk dat het meer zit tussen de pc (koploper) en de IB. Ik kan in koploper ook alleen maar vertellen hoeveel bezetmelders ik heb, niet wat voor bezetmelders (merk) hij noemt ze dan ook uit zich zelf al gelijk 1.01 tot 1.16. Een kamaraad heeft het zelfde systeem maar dan met railroad dat werkt. Dus dan zal koploper het ook moeten doen.

Dave
Ga naar bovenaan de pagina

Sprinter

70 Posts

Geplaatst - 14 apr 2006 :  21:24:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Hoe het moet staat in de gebruiksaanwijzing. Het type of merk bezetmeld module maakt voor Koploper of welk ander programma niets uit. De Intellibox geeft de informatie aan de PC, niet de bezetmelder. Dus dat werkt gewoon, ik heb er 7 in bedrijf van het type jij nu hebt. Werkt perfect.

Sprinter.
Ga naar bovenaan de pagina

Sprinter

70 Posts

Geplaatst - 14 apr 2006 :  23:17:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even terzijde de 63350 meld alleen verandereringen, dus als het systeem opgestart is en de Intellibox staat op s88 monitor Mode knop + de 3 snel achter elkaar indrukken.

Dan met een draadje welke je aangesloten hebt op de Brown van de Intellibox, even de contacten 1..16 aanraken, dan moet er verandering zichtbaar zijn op je display. Als dat niet werkt kan ik je prive wel een testprogramma sturen wat volgens het LocoNet protocol werkt, dan zie je veel meer gegevens, en kun je bepalen of het geheel werkt en op welke adressen het nu is ingesteld.

Sprinter.
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 15 apr 2006 :  10:05:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
SPRINTER,

Zou ik u mogen bellen ivm dan rechtstreeks mijn module's natezien.

Mijn e mail adres is: davehovestad@telenet.be

dave
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 15 apr 2006 :  19:40:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Sprinter,

Het werkt! maar nog niet optimaal nu zie ik dat als ik op een wat hogere snelheid rij er geen detectie is. Maar als ik gewoon op een slakke gang langs de dectectie's rij dan ziet hij ze allemaal. Is dit via iets op te lossen? Ik heb de computer er nog niet op aan gesloten dat zal het volgende zijn. Maar alvast bedankt

Dave
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina