Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 167 / Bezoekers Vandaag: 2259
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 642
Google


Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Modelspoorwijzer.net

 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Achteruit het industrieterrein op
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jimmaet

Finland
222 berichten

Geplaatst - 27 dec 2017 :  21:27:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo!
Hoe kan ik het beste aan de slag, als ik wil dat vanaf station (sporen 5..7) via blok 19 er alleen geduwd kan worden naar de industriespoortjes 20, 21, 22?
Onafhankelijk dus van welke richting uit getrokken de trein in sporen 5, 6, 7 is aangekomen of dat ik met een rangeerlok een opgeslagen wagonnenrij oppak?
Situatie 1: Aankomend uit 18 kan er gewoon teruggeduwd worden
Situatie 2: Aankomend uit richting 9 of 59 moet er omgelopen worden
Situatie 3: een wagonnensliert kan die kant alleen op, als de lok via 9,12,59 ertegenaan is gezet.
Geen idee...

Download Attachment: saunabaan3.zip
39,71KB

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 27 dec 2017 22:34:02

Jan Huchshorn

Netherlands
205 Posts

Geplaatst - 28 dec 2017 :  00:21:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Cees,

Niet te veel tegelijk. Begin eerst eens met n Vaste treinen route voor situatie 1. De mogelijkheden zijn heel groot, maar wel erg leuk.
Er valt dus veel te ontdekken en te testen.

En voorbeeld: Richtingsblok 25 eerste blok 18, dan naar blok 7, hier opgeven dat er gekeerd mag worden, dan naar b.v. naar blok 20 als alternatief kan je dan 21 en 22 opgeven (in de volgorde die jij wil).
Hier heb je meteen wat om over na te denken, wat moet er gaan gebeuren als blok 20, 21 en 22 al bezet zijn. En optie zou kunnen zijn dat je op het eerste tabblad van de vaste treinen route een aantal blokken opgeeft die vrij moeten zijn, anders gaat de hele route niet door. Als je dan in blok 20, 21 of 22 bent aangekomen, zal er gekeerd moeten, de treinlengte wegschrijven en ontkoppelen. Een digitale koppeling is het makkelijkst, als je die hebt, maar met een ontkoppelrail kan het ook wel. Dan met die lok naar blok 7, 9 en 44 alternatief b.v. blok 45 of 46. Hier het treintype veranderen. In een van de blokken 44, 45 of 46 zou dan een vervangende loc kunnen staan, die op het treintype staat te wachten, wat zojuist is aangekomen. Deze loc laat je dan via blok 9, 7 en 19 een trein in een van de blokken 20, 21 of 22 weer op halen. Hier zorg je dat de loc het treintype van de opgehaalde trein weer krijgt (en dan meteen de treinlengte ophalen). Op eerste tabblad van deze route aanvinken dat er automatisch verder gereden moet worden aan het einde van de route. Als de trein wat over de baan heen gereden heeft en komt toevallig weer in het richtingsblok, kan alles weer opnieuw afspelen.

Die wachtende locomotief staat halverwege de route te wachten op nr.2. Je zult dus een tweede trein met hetzelfde treintype op de baan brengen om de route te starten.

Het vergt veel test rijden om alles sluitend te krijgen. Probeer alles zoveel mogelijk met de Vaste treinenroute voor elkaar te krijgen, het onderhoud gaat veel sneller en makkelijker dan dat je met b.v. logische acties aan de gang gaat.

Als het allemaal goed loopt dan kun je eens over een volgende route gaan nadenken.

Groeten,

Jan

Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
222 Posts

Geplaatst - 28 dec 2017 :  11:50:37  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Huchshorn

Probeer alles zoveel mogelijk met de Vaste treinenroute voor elkaar te krijgen, het onderhoud gaat veel sneller en makkelijker dan dat je met b.v. logische acties aan de gang gaat.



Bedankt Jan, dat is nou een duidelijke vingerwijs in n richting! Met al een hoop info, hoe het op te lossen zou zijn.

Stukje bij beetje aan de slag dus.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing Problemen bij het forum? Stuur een email. Conrad
Bestel hier en steun het forum!
© EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina