Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 128 / Bezoekers Vandaag: 13788
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bergbaantje
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

janspoor

253 berichten

Geplaatst - 10 dec 2017 :  13:01:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb, los van de "grote" baan, een bergspoortje gemaakt. Dit bestaat in feite uit één blok met aan beide zijden een stopsectie. Ik dacht dat wel "even" aan te sluiten via Koploper, maar realiseer me ineens dat ik niet van blok naar blok kan rijden. Ik dacht er zelf aan om een soort combiblok te maken, waarbij stopsectie A gecombineerd met het stuk vrije baan een blok vormt en op dezelfde manier een combiblok van stopsectie B met hetzelfde stuk vrije baan. Op die manier kan de trein van het ene stuk naar het andere pendelen. Is het dan nodig om het stuk vrije baan op een bezetmelder aan te sluiten? Ik heb gezocht in voorgaande draadjes maar kan er niks concreets over vinden. Ideeën zijn welkom. Vr groet, Jan

*Zo ge't moakt, zo heddet!*

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 10 dec 2017 :  13:36:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Jan,

Ik snap je hele gedachte kronkel niet.

Met Koploper kun je juist uitstekend van blok naar blok rijden, dat is de hoofd taak van Koploper, en daar is alle op in gericht.

Maar ik ben bang dat je de naamgevingen door elkaar haalt.

Om te pendelen heb je 2 blokken nodig die ieder uit 1 melder zijn samengesteld. Een stukje niets kun je met een virtuele melder oplossen, bij ieder blok een virtuele melder opgeven, en je hebt ineens 2 blokken met 2 melders.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

janspoor

253 Posts

Geplaatst - 10 dec 2017 :  13:41:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank, Wim, gaan we proberen.
quote:
Met Koploper kun je juist uitstekend van blok naar blok rijden, dat is de hoofd taak van Koploper, en daar is alle op in gericht.

Tuurlijk, dat is me bekend, maar dat was ook precies mijn vraag.
Ik ga jouw suggestie uitproberen. Vr groet, Jan

*Zo ge't moakt, zo heddet!*
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina