Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 123 / Bezoekers Vandaag: 2891
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 nummering bezetmelder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kees van veen

Netherlands
51 berichten

Geplaatst - 09 mei 2017 :  22:22:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo mensen,
na lange tijd het baanontwerp weer eens aangepast, want na een nieuwe lokomotief, moest er een extra blok bijgemaakt worden.
Omdat net alle terugmelders in gebruik waren eentje extra aangeschaft (Viesmann 5217 bij Conrad) en als 8e bezetmelder aangesloten.
Uitbreiding (blok43) lijkt goed te zijn aangebracht in koploper, maar bij het testen van de eerste twee melders merkte ik tot mijn verbazing dat niet melder 8.01 bezet werd gegeven maar melder 1.01.
Als ik de aansluiting deed op de 8.03 dan gaf ko[loper 1.03 bezet ?
Zie ik iets over het hoofd in koploper of zou ik toch iets fout gedaan kunnen hebben met het aansluiten van die laatste terugmelder ?

Groeten, Kees


Download Attachment: kees20old.bck
147,37 KB

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 09 mei 2017 :  22:52:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Kees,

Technisch gezien kan dat helemaal niet, s88 hebben geen eigen nummers en de plaats in de string dus de volgorde bepaald de nummering.
Of je hebt hem als eerste in de string aangesloten i.p.v. als laatste.
Verder heb je aan de ECoS ook verteld dat hij nu 8 modules moet lezen en terugmelden.

En waar ik dan benieuwd naar ben is de module die eerst 1.01..1.16 was nu 2.01..2.16 geworden, m.a.w. wat is nu de nummering van de rest?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

kees van veen

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 10 mei 2017 :  09:40:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,
de rest van de nummering is nog steeds correct. Alle treinen staan nog op de baan en geven de correcte melders ook als ik er een stukje mee ga rijden.
Heb niks met de Ecos-centrale gedaan, moet ik ergens aangeven dat er meer S88 modules zijn? Kon zo snel niet iets vinden waar dat zou moeten??

Groeten, Kees
Ga naar bovenaan de pagina

kees van veen

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 10 mei 2017 :  09:55:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry Wim,
niet goed gekeken op die Ecos.
Ik heb die CS2R en daar zit een vreemd icoontje aan de onderkant bij de S88-control. Rechthoekje met pijlte naar rechts. Dit opent inderdaad een scherm met het aantal S88 modules. Eentje erbij gezet, Ecos herstart en nu worden de correcte melders getoond.
Was weer zo lang geleden dat ik zoiets met die Ecos gedaan had.
Bedankt en groeten !!
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 11 mei 2017 :  00:37:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Overigens kun jij in blok 7 nooit de bezetmelders uit blok 43 tegenkomen Kees.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

kees van veen

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 07 jun 2017 :  12:12:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,
even niks meer gedaan, maar toen ik ging testrijden liep ik inderdaad tegen jouw laatste opmerking aan van die melders. Foutje inderdaad, dat ik meteen herkende omdat ik jouw opmerking nog ergens in het achterhoofd had. Bedankt nog...
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina