Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 374 / Bezoekers Vandaag: 11704
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Koloper 9.2 build 1: Probleem inlezen backups
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaulRoman

127 berichten

Geplaatst - 02 apr 2017 :  17:42:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Zojuist Koploper versie 9.2 build 1 geinstalleerd.
Twee backup-files, gemaakt met versie 9.1 build 2 proberen in te lezen.
In beide gevallen geeft Koploper 9.2 build 1 de melding dat de backup gemaakt is met een Koploper versie van voor 5.4. Beide backups zijn goed in te lezen in Koploper 9.1 build 2. Ik neem aan dat het probleem bij al mijn backups van versie 9.1 build 2 gaat optreden.

Bijgevoegd : backup file

Download Attachment: TestBaan.bck
23,32 KB

Met vriendelijke groet,

Paul

Schäßburg an der Kokel

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  18:00:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Ik merk het zelfde probleem met backups die gemaakt zijn met versie 9,1 build 2 na installatie van versie 9,2 build 1



Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  18:02:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Er staat in de help iets over een nieuwe (zip) versie van Bckup.
Maar of hij oude versies kan openen vind ik niet zo duidelijk geformuleerd.
Oude versies van Koploper zullen die zip waarschijnlijk NIET lezen, er staat zelfs iets over een paswoord.

Wanneer ik zo'n zip open klik, lukt het, en zie ik een backup hangen.



Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  18:36:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja, stel je voor dat iemand zich ermee bemoeid, zou er zoal wel een paar met de neus kunnen aanwijzen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaulRoman

127 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  20:00:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Even resumerend:

quote:
Uit Help versie 9.2 build 1:

Back-up/Restore

· Het 'oude' vertrouwde formaat van naam.bck is vervallen. Nu wordt met een back-up als naam.zip aangemaakt. Hierdoor zijn de back-up files veel kleiner. Het is nog wel mogelijk om 'oude' naam.bck in te lezen in Koploper.
· Het uitpakken van een back-up bestand kan je niet zelf doen. Deze zip is met een wachtwoord beveiligd. Je kan gewoon deze naam.zip teruglezen op de manier zoals je gewend was bij het oude naam.bck formaat.

Door deze aanpassing kan de database nooit meer worden verminkt als je deze niet ingepakt verstuurt via e-mail.



Het inlezen van oude *.bck files gaat dus niet zonder meer ! Je moet deze, zoals Ben al aangaf, eerst zippen. De gezipte file kon verder zonder problemen worden ingelezen.

Groet,

Paul

Schäßburg an der Kokel
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  21:36:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Eigenaardig, toen er gisteren een zip op mijn dashbord lag kon ik die dubbelklikken...
Er knipperde wat en ik kreeg een folder met daarin de back-up ? Rest heb ik niet geprobeerd. Paswoord ??

CORRECTIE:

SORRY, de back-up in de unzip-map blijkt 0 bytes groot.

Een oude back-up zippen kan, zelfs zonder dubbele extensie te veranderen, geïmporteerd, dat klopt.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 02 apr 2017 22:13:14
Ga naar bovenaan de pagina

PaulRoman

127 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  22:03:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo,

Als je een door Koploper 9.2 build 1 gegenereerde zip-file dubbelclickt, wordt inderdaad zichtbaar dat er een .bck-file inzit. Als je deze echter uit het archief probeert te extracten of te kopieren, word je om een password gevraagd.

Groet,

Paul

Schäßburg an der Kokel
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  22:50:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan het nu niet laten om toch eens te reageren. Zal wel weer meteen de laatste bijdrage zijn die ik hier doe, want de sfeer vind ik hier echt onplezierig (er stond eerst nog iets anders).

Ik kan zonder enig probleem de backup uit de eerste bijdrage inlezen. Zie ook de afbeelding:
Download Attachment: Naamloos1.jpg
72,2 KB

Er moet echt iets anders aan de hand zijn als jullie de backups terug lezen. Het is onzin om deze eerst in te pakken, ik heb het gewoon geprobeerd op de 'oude' manier en dat werkt hier goed.

Jammer dat jullie me na al die jaren nog steeds niet kennen. Je kan geen software uitleveren, waarbij opeens een backup gemaakt in een oudere versie niet meer terug gelezen kan worden in de nieuwere. Vandaar heb ik het oude mechanisme nog gewoon laten bestaan.
Ik weet ook 100% zeker dat als jij het op dezelfde manier in versie 9.1 de backup zou teruglezen dat je ook de foutieve informatie te zien krijgt. Komt op mij over als verminkt database die een ergens een keer op een unixachtige omgeving heeft gestaan. Gelukkig maakt dat met de zip niet meer uit.

Het ga jullie verder goed en jammer dat mijn account niet echt opgeheven kan worden zodat ik niet meer in deze verleiding kom. Doe ook verder geen moeite ik reageer hier toch niet meer op.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 02 apr 2017 :  23:11:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dat het op het eigen systeem werkt neem ik graag aan, maar op andere systemen werkt het niet, net even de proef op de som.



Download Attachment: Koploper921restore.jpg
433,75 KB

Download Attachment: koploper921restorestepnext.jpg
422,31 KB

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Freak

68 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  06:10:31  Toon profiel  Reageer met citaat
@Paul,

De gezipte bestanden zijn gewoon terug in te lezen. Ook op een andere PC met 9.2.1 zijn de zip bestanden terug in te lezen.

Mvg,
Peter

Bewerkt door Freak op 03 apr 2017 06:52:15
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  07:06:07  Toon profiel  Reageer met citaat
ik moet het iets nuanceren. Via facebookgroep kreeg ik ook deze melding dat backups niet zijn terug te lezen.

@Wim
De backup van wa-alibie had ik ook teruggelezen zonder een probleem. Snap het nog even niet, maar ja ik wordt ook jaartje ouder.

@Allen
Ga vanavond eens kijken naar de verschillen tussen 9.1 en 9.2 voor het teruglezen van oude backups.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  07:35:55  Toon profiel  Reageer met citaat
@PaulRoman
@Wim
@Barend

Gaat het ook fout als je Koploper en een verkenner opent. Sleep dan de backup file vanuit de verkenner naar Koploper en laat het daar vallen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  08:33:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul
Zojuist even geprobeerd met de zelfde backup als waarmee de gewone procedure niet lukt. Nu krijg ik wel een normaal 1e scherm waarin de backup herkend wordt. ( zie de beide foto's waarbij het exact de zelfde backup file betreft.

Download Attachment: backupbeeld1.jpg
54,07 KB

Download Attachment: backupbeeld4.jpg
54,84 KB

Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina

PaulRoman

127 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  10:08:06  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:


Oorspronkelijk geplaatst door PAHASOFT


Er moet echt iets anders aan de hand zijn als jullie de backups terug lezen. Het is onzin om deze eerst in te pakken, ik heb het gewoon geprobeerd op de 'oude' manier en dat werkt hier goed.

Jammer dat jullie me na al die jaren nog steeds niet kennen. Je kan geen software uitleveren, waarbij opeens een backup gemaakt in een oudere versie niet meer terug gelezen kan worden in de nieuwere.


Jammer dat als je een serieus probleem meldt dat gelijk wordt afgedaan als onzin. Met dertig jaar ervaring in de IT weet ik ook dat er soms onverwachte of onvoorziene omstandigheden kunnen optreden die hoe goed je ook zelf hebt getest toch roet in het eten gooien. Hoezo al die fixes op Browsers als Firefox bijvoorbeeld.

Anyway:

Als bijlagen:

1) backupschermafdruk bij direct inlezen van file Testbaan.bck
2) file Testbaan.bck
Download Attachment: Inlezen_Testbaan_bck.jpg
39,12 KB
Download Attachment: TestBaan.bck
23,32 KB


3) backupschermafdruk bij inlezen van gezipte Testbaan.bck in file Testbaan.zip
4) file Testbaan.zip
Download Attachment: Inlezen_Testbaan_zip.jpg
39,66 KB
Download Attachment: TestBaan.zip
6,3 KB


Antwoord op vraag over inlezen Testbaan.bck via drag en drop vanuit Explorer direct droppen in Koploper: Dit werkt.


Groet,

Paul




Schäßburg an der Kokel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  10:24:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Het lijkt mij duidelijk dat er een probleem is, nu alleen nog even de oplossing afwachten.

Mvg
Wim.

PS.: Drag and Drop werkt.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 03 apr 2017 10:56:32
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  18:15:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Opgelost zie website Koploper/PaHaSOFT.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

KdeB

Netherlands
152 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  18:38:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel Paul
Ook voor deze geweldige feature in deze versie.
Groet
Koos

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  19:44:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Bedankt voor de snelle oplossing.
Ik ben nog nieuw op dit forum wat er in het verleden gebeurd is weet ik niet. Maar het is toch wel bijzonder jammer dat de maker van dit geweldige programma ontbreekt op dit forum.

Met vriendelijke groeten uit Belgie

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

PaulRoman

127 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  20:05:06  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PAHASOFT

Er moet echt iets anders aan de hand zijn als jullie de backups terug lezen. Het is onzin om deze eerst in te pakken, ik heb het gewoon geprobeerd op de 'oude' manier en dat werkt hier goed.

Jammer dat jullie me na al die jaren nog steeds niet kennen. Je kan geen software uitleveren, waarbij opeens een backup gemaakt in een oudere versie niet meer terug gelezen kan worden in de nieuwere.
Ik weet ook 100% zeker dat als jij het op dezelfde manier in versie 9.1 de backup zou teruglezen dat je ook de foutieve informatie te zien krijgt. Komt op mij over als verminkt database die een ergens een keer op een unixachtige omgeving heeft gestaan. Gelukkig maakt dat met de zip niet meer uit.

Het ga jullie verder goed en jammer dat mijn account niet echt opgeheven kan worden zodat ik niet meer in deze verleiding kom. Doe ook verder geen moeite ik reageer hier toch niet meer op.


quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PAHASOFT

Opgelost zie website Koploper/PaHaSOFT.

Mvg,
Paul.


Sic ! Verder geen commentaar op deze onbeschofte vlerk.

PaulRoman

Schäßburg an der Kokel

Bewerkt door PaulRoman op 03 apr 2017 20:18:06
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 apr 2017 :  22:45:15  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaulRoman

[quote]
Sic ! Verder geen commentaar op deze onbeschofte vlerk.

PaulRoman

Schäßburg an der Kokel

Doei PaulRoman en Doei Koploperforum...

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PaulRoman

127 Posts

Geplaatst - 04 apr 2017 :  09:32:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Aan allen,

Bij deze een reactie mijnerzijds op bovenstaande escalatie.
Als de maker van het programma zich in zijn communicatie naar mij toe een beetje had gedragen, had ik ook niet op deze manier gereageerd. Als ik een serieus, goed gedocumenteerd probleem aandraag laat ik me niet op een dergelijke onbeschofte wijze behandelen. Maker van een gratis populair programma of niet.

Overigens ben ik zelf een vriendelijk en behulpzaam mens. Zie mijn overige bijdragen op diverse modelspoorfora. Inclusief het Koploper forum. Maar je kan bij mij ook te ver gaan.

Met vriendelijke groet,

Paul Roman


Schäßburg an der Kokel
Ga naar bovenaan de pagina

mwleeuw

Netherlands
72 Posts

Geplaatst - 06 apr 2017 :  17:58:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal,

Er zijn een aantal heren op dit forum die veel ervaring hebben en daarom menen de wijsheid in pacht te hebben en andere mensen als sufferds neer te zetten.



matthijs leeuw

intellibox c-rails
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina