Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 494 / Bezoekers Vandaag: 494
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 494
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Geluid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kees van veen

Netherlands
51 berichten

Geplaatst - 29 mrt 2017 :  13:16:42  Toon profiel  Reageer met citaat
In de uitgebreide lok-functies heb ik bij de geluiden een wav-bestandje toegevoegd voor remgeluid. In mijn station speelt koploper het bestand niet af. Als ik opgeef dat ie het in ieder blok moet doen, dan wordt het bestand wel afgespeeld in de andere blokken waar de trein stopt? Dit blok wijkt dus af, maar ik kan nergens vinden op welke manier ???

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2017 :  13:21:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wij nu ook niet.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2017 :  19:28:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Kees,

Ik vrees als je geen backup plaatst dat we inderdaad ook niets kunnen vinden.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

kees van veen

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2017 :  14:05:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Stom ja, was al weer zo lang geleden....

Download Attachment: kees20old.bck
149,21 KB
Ga naar bovenaan de pagina

kees van veen

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2017 :  10:11:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Vergeten om er nog bij te vertellen dat het de vaste route betreft van de BR85. Geen geluid als hij stopt in blok3. Wel als ie stopt in blok21. De vaste route van de BR55 reageert wel als ie stopt in het station op blok4.
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2017 :  19:54:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Kees,

Voor BR 85 heb je in blok 3 het wave bestand rem geluid toegevoegd in uitgebreide functies "Arriveert in blok en stopt" maar eveneens in "Gaat weer rijden (werkelijk)" dit lijkt mij tegenstrijdig. Trouwens in blok 21 heb je geen wave bestand toegewezen. Voor BR55 heb je in blok 4 enkel "Arriveert in blok en stopt" toegevoegd.
Voor je seinen heb je voor blokken 22-21-20-19 hetzelfde decoder nummer gebruikt (118).

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

kees van veen

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 01 apr 2017 :  09:47:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Tja Marcel, ik ben aan het experimenteren geweest. Hoopte op een of andere manier het geluid in blok 3 aan de praat te krijgen. Blok 21 is niet expliciet vermeld omdat het geluid ook is opgegeven bij "in elk blok". Ik heb op de 4 uitrijsporen (19-20-21-22) inderdaad 1 sein-adres opgegeven, maar er staat ook maar 1 sein. Vond een apart sein op die plek overbodig want die 4 sporen komen allemaal bij elkaar.
Ga naar bovenaan de pagina

kees van veen

Netherlands
51 Posts

Geplaatst - 01 apr 2017 :  19:26:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Eindelijk opgelost, wel een beetje stom.
Bij de uitgebreide locomotief-functies had ik nog een extra van-naar blok opgegeven (stond net buiten beeld, moest scrollen).
Hierin stond ook een .wav bestand (stations-stem) maar slechts met een kans van 5% om het af te spelen. Weet eigenlijk niet meer of ik die stem ooit hoorde, maar dit was wel de reden van het conflict. Een bestand voor blok 3 EN een bestand voor 35->3 geeft een conflict, dan wordt er gewoon niets afgespeeld. Die van 35->3 verwijderd en ik had remgeluid !!
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 01 apr 2017 :  20:46:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Kees,

Gelukkig gevonden. Ben ook eens gaan kijken en inderdaad beide wav. bestanden zullen een conflict gegeven hebben.
Succes nog met overig een mooi baan ontwerp.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina