Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 128 / Bezoekers Vandaag: 1118
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 164
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Koploper foutmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gerlig

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 04 mrt 2017 :  18:18:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb koploper geinstalleerd en het rijd goed wissels werken etc, maar rijd de loc een blok binnen dan wordt de lijn rood, rijd de loc over de uitrij bezetmelder dan geeft koploper dat de loc stilstaat, echter de loc rijd naar het volgende blok en je ziet ook dat het volgende blok wordt gereserveerd ( lijn wordt geel) bij het blok wat wordt verlaten wordt de lijn groen.Dus dat is correct alleen dat er melding kom dat de trein stilstaat is niet goed.

Dacht eerst dat het een detectieprobleem zou zijn, maar ik heb de rails en de wielen gepoetst dus de vraag is .....heeft iemand een tip om de foutmeldingen te elimineren.

Hoor graag,
Ger

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2017 :  20:03:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dit is een beginnersvraag en een beginners probleem.

De terugmelders staan niet goed in de blokken aangegeven bij onderhouden blokeigenschappen, de volgorde klopt niet of er wordt een verkeerd bezetmeldnummer gebruikt in het betreffende blok of het blok waar hij vandaan is gekomen.

Melder nummers controleren en kijken of het overeenkomt met hetgeen je ingegeven hebt en wat de trein daadwerkelijk op de baan bezet maakt en tegenkomt.

Dit is een van de meest gemaakte (denk)fouten binnen koploper te samen met het vinkje bij keerloc
Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 04 mrt 2017 20:05:20
Ga naar bovenaan de pagina

gerlig

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2017 :  23:37:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Wim,

Bedankt voor je reactie, ik ga het allemaal nalopen.

M.vr.g.
Gerrit
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina