Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 93 / Bezoekers Vandaag: 2904
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 deadlock
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mercedes250

Netherlands
158 berichten

Geplaatst - 04 jan 2017 :  11:34:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen,
ik heb een probleem met mijn baan.
Ik heb een hondekop rijden en nog diverse treinen.
De hondekop heeft een verplichte route nl. blokken 3,4en5.
Nu is het soms het geval dat er op blokken 3,4en 5 een trein staat.
Dus er gebeurt niets meer.
Is dit nu wat je noemt een deadlock?
Hoe kan ik dat oplossen?
Ik heb al wat geprobeerd in onderhoud en blokken, maar als ik wat aanvink dan krijgt er een trein de melding niet alle blokken zijn vrij'.
Kan iemand mij helpen hiermee?
m.v.groet
fred


Download Attachment: garagebaan.bck
51,24 KB

m.v.groet
fred

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 04 jan 2017 :  11:51:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
De vraag die bij mij opkomt waarom een vaste treinroute?
Deze route zal koploper zelf al automatisch kiezen behalve die van blok 8 naar blok 3, voor de voorgaande blokken is er geen andere manier (optie), wat ik zou doen is een variable treinroute maken waarbij ik voor deze 4 gekozen treinen een richting verbod maak om van blok 8 naar blok 1 en blok 2 te rijden. Of blok 1 en blok 2 uit te sluiten voor deze groep van treinen, geeft een beter effect en is flexibeler.

Mvg
Wim.

PS. Ik zie dat je blok 1 en blok2 als alternatief blok hebt opgegeven, in dat geval is de gehele vaste treinroute overbodig en doet niets anders dan dat koploper al uit zijn eigen doet.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 04 jan 2017 12:00:03
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 04 jan 2017 :  12:07:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Fred,

Ik zie 10 blokken in koploper en 9 treinen in je lijst. Die kun je natuurlijk nooit allemaal actief op de baan hebben in automatisch bedrijf, met deze baan kun je hooguit 5 tot 6 treinen op de baan hebben, anders kunnen ze nergens meer naar toe en is het file rijden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

mercedes250

Netherlands
158 Posts

Geplaatst - 04 jan 2017 :  12:33:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo.
Ik heb de honden op een vaste route gegeven omdat deze trein een lange wielbasis heeft en vast loopt in de bochten bij de andere bochten.
Ik heb inderdaad maar 5 treinen rijden. Meer wordt inderdaad moeilijk.

m.v.groet
fred
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 04 jan 2017 :  12:41:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Oké, maar als de hondenkoppen dan in blok 3 komen dan moeten ze naar blok 4 en daar heb je dan een probleem?

Overigens start de vaste route alleen maar in blok 1 en de andere hondkoppen zullen dan de vaste route niet rijden.

Als je wil dat de hondenkoppen niet in bepaalde blokken mogen komen kun je die beter via een variable treinroute daarvan uitsluiten, zie dat je daar al mee aan de gang bent geweest, alleen ik zie daarin de logica nog niet.

Voor de honden koppen zou ik dan de blokken 3 en 9 uitsluiten, dan heb je de rest van de blokken onbereikbaar gemaakt en zullen ze altijd via blok 1 en 2 en 6 rijden. Volgens mij heb je dan je doel bereikt.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 04 jan 2017 12:53:43
Ga naar bovenaan de pagina

mercedes250

Netherlands
158 Posts

Geplaatst - 04 jan 2017 :  13:28:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke, maar de hondekop mag alleen in blok 3 en 4 en 5 komen.
Dan zou ik de rest van de blokken moeten uitsluiten toch?


m.v.groet
fred
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 04 jan 2017 :  14:11:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Fred,

Maar dan heeft de vaste treinroute helemaal niets met de hondekop te maken, die is sowieso overbodig cq nutteloos. zou die gewoon verwijderen.

Voor de Hondekop te laten rijden op 3,4,5 hoef je alleen blok 1 en blok 2 uit te sluiten, op de rest na deze blokken zal hij niet meer kunnen komen, deze ook uitsluiten is overbodig. Dit doe je in een variable treinroute.

Van de andere variabele treinroutes snap ik het nut niet, waar zijn die dan goed voor?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

mercedes250

Netherlands
158 Posts

Geplaatst - 04 jan 2017 :  16:10:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Dat is inderdaad simpeler, ik was eigenlijk ook een beetje aan het spelen in koploper.
Het word me nu allemaal wel wat duidelijker. Ik denk dat ik te moeilijk denk.
Bedankt.

m.v.groet
fred
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina