Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 105 / Bezoekers Vandaag: 7021
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 388
Google

Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Modelspoorwijzer.net

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 geen vervolgblok aanwezig??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kruismuis

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 26 dec 2016 :  16:28:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van kruismuis  Reageer met citaat
Na het wijzigen van het ontwerp van de treinbaan van tegensporig kunnen rijden naar verbod op tegenspoor rijden (en helaas talloze andere veranderingen door mijn problemen met de bezetmelders en het sneuvelen van de intelliboxll) lukt het niet meer van blok 15 naar blok 16 te rijden. Ook van blok 16 naar 17 wil niet meer. Op het derde niveau wil van blok 36 niet naar blok 35 rijden. Na twee dagen alle mogelijke definities blokken en baanontwerp bekijken heb ik de bug niet kunnen vinden. Van 15 naar 16 bevat zelfs geen wissel.
Ondertussen is de database ook gewisseld naar een andere besturingscentrale en weer terug. Ik begin te denken aan een fout in koploper. Uiteindelijk wisselt niet iedereen van intellibox naar marklin edits en weer terug.
Wie kan deze puzzel oplossen.

Download Attachment: Kruismuis-2016-12-26.bck
121,39 KB

Hidde Kruismuis

Wim Ros

Netherlands
4980 Posts

Geplaatst - 26 dec 2016 :  16:42:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Hidde,

Wisselen tussen Marklin en Intellibox en weer terug gaat naadloos. Kwestie van 5 handelingen en alles staat zoals het moet en werkt dan weer als met het andere digitale systeem.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
4980 Posts

Geplaatst - 26 dec 2016 :  16:52:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Hidde,

De rede waarom loc 78 niet van 15 naar 16 rijdt, is omdat je in een variabele treinroute blok 16 hebt uitgesloten. De trein mag niet naar dat blok omdat het blok is uitgesloten.
Dat zal voor de andere situatie hetzelfde zijn. Dat heeft niets met het omzetten van de database te maken, dat is echt iets wat je zelf hebt aangegeven in de variabele treinroutes.

Bewerkt door Wim Ros op 26 dec 2016 16:58:09

kruismuis

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 26 dec 2016 :  17:47:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van kruismuis  Reageer met citaat
Beste Wim Natuurlijk was de opmerking dat de fout in Koploper zit om te prikkelen. Maar het tweede is een verrassing. De desbetreffende variabele treinroute staat NIET aangevinkt. Ik verwacht dan niet dat deze invloed heeft op het rijden. Ik begrijp uit het antwoord dat de variabele treinroute dus niet zomaar kan worden ingeschakeld en uitgeschakeld. Als ik een vaste route laat rijden gaat inderdaad de afslag van 16 en 19 naar 17 wel weer goed. Heb ik zojuist geprobeerd.
MOET er dan altijd 1 vinkje gezet worden bij variabele treinroute keuzes als de variabele treinroute keuze voor de lok is gezet?
Vervelend dat het NIET plaatsen van een vinkje dus wel consequenties heeft.
Gezien de hoeveelheid storingen die ik nog heb op de bezetmelders is er in feite nog steeds niet te rijden met de baan. Ik heb nu bij rosoft oppoetsers besteld en een hele partij 2 e hands bezetmelders van rosoft met patchkabel. (en diodetruc) om de de oude iek's te vervangen.

Hidde Kruismuis

dentheo

Belgium
1618 Posts

Geplaatst - 26 dec 2016 :  18:59:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij die variabele route staat aangevinkt dat ze "altijd" geldt...dan moet je geen bijkomende vinkjes meer zetten.
Je "kan " het zelfs niet, want ze verschijnt niet in de lijst (zie fig. boven)

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 27 dec 2016 10:24:54

kruismuis

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 26 dec 2016 :  19:27:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van kruismuis  Reageer met citaat
Dank voor het spitten in de database Ik begreep inderdaad niet wat altijd in dit geval betekende. Rijwindow en altijd leken hetzelfde te doen
Ga ermee experimenteren.
(Als de bezetmelders doen wat ik wil dat ze doen.)Ik had de blokken en de bezetmeldingen en het baanontwerp talloze malen gecontroleerd en een paar foutjes gevonden in de volgorde van de bezetmelders en de keuzes van de keerlussen.
Dan denk ik dat ik iets gevonden heb en dan helpt dat niet Maar nu wordt er weer een stukje duidelijker.

Hidde Kruismuis

Wim Ros

Netherlands
4980 Posts

Geplaatst - 26 dec 2016 :  22:19:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Hidde,

Dat plaatje wat je ziet geeft aan waar de schoen wringt, en waarom de trein niet verder gaat. Als jij de variabele treinroute op Alle zet dus openbaar en algemeen, hoef j niets aan te vinken, hij staat immers al actief.

Mij hoef je niet te prikkelen, deze beginners fouten heb ik al te vaak gezien. En daarom zijn ze ook binnen de minuut opgelost en boven tafel.

Mvg
Wim.

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing Problemen bij het forum? Stuur een email. Conrad
Bestel hier en steun het forum!
© EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina