Auteur |
Onderwerp  |
|
ffxpvc
Belgium
67 berichten |
Geplaatst - 24 dec 2016 : 09:44:00
|
Allen,
Ik heb met een Arduino een HSI-88 gemaakt die werkt met Koploper als een echte HSI-88 van Littfinski. Nu kan ik de terugmeldingen rechtstreeks voeden aan koploper. Voordien was dat via MRDirect met een S88LPT. De terugmeldingen worden op het baanoverzicht goed getoond alsook in de logging. Echter in het koploper testprogramma heb ik ook een HSI-88 melding overzicht maar daar wordt niets getoond. Iemand een idee waarom dit daar niet getoond wordt. Het lijkt als ik het testprogramma opstart er niets meer werkt.
in bijlage een klein test KL database, alsook fotos van wat ik bedoel.
mvg Danny
Download Attachment: testmetarduino.bck 7,57 KB
Download Attachment: Knipsel.JPG 78,15 KB
HO + MRDIRECT + KOPLOPER + OM32 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
ffxpvc
Belgium
67 Posts |
Geplaatst - 25 dec 2016 : 12:42:34
|
Ja Wim.
Dat wist ik nu ook wel je een melder hoog/laag moet maken om iets te zien. De vraag staat dan ook bij de gevorderden 
Maar ik zie niets in het testprogramma. Meer nog als ik het testprogramma opstart zie ik ook niets meer in de logging en in het baanoverzicht.
Als ik het testprogramma weer afsluit moet ik koploper efkes stoppen en starten om terug iets te zien on het baanoverzicht.
Het is alsof het tstprogramma seriele communicatie blokkeert.
merry X-mas Danny
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 25 dec 2016 : 21:16:44
|
Danny,
Grappig dat je dat voor elkaar kreeg. Ik kom niet verder dan het aansturen door en van Hyperstudio, dus ik kan vast nog wel wat van je leren ;-) Heb je andere modelspoorwegtoepassingen verzonnen? Er zou mogelijk belangstelling voor zijn.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!
|
Bewerkt door tomprins op 28 dec 2016 14:11:08 |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
ffxpvc
Belgium
67 Posts |
Geplaatst - 26 dec 2016 : 11:05:19
|
Klopt Wim,
Maar die hebben het niet met koploper gedaan. Koploper is geen open source en daarom is er dan ook dit koploperforum.
Wat ik gedaan heb is de combinatie van een Arduino HSI-88 van Philip Gahtow en de S88 van Ruud Boer, en dit geheel moet dan werken met koploper en dat is niet altijd evident. Enkel als ik het testprogramma opstart werkt het dus niet. Wel in het gewone baanoverzicht en in de logging. Beter zo dan omgekeerd natuurlijk. Nu heb ik alternatief voor de S88LPT poort die ik via MRDirect aanstuur.
in later stadium zal ik MRDirect met Loconet uitproberen maar dat is een ander draadje
mvg Danny
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2016 : 13:17:56
|
Wat heeft dit met Koploper te maken????? De HSI-88 is toch gewoon een universele interface via RS232C of USB, die staat toch helemaal los van Koploper. Dat Koploper de HSI-88 ondersteund als adapter tussen de s88 melders en de PC is een totaal ander verhaal.
Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
ffxpvc
Belgium
67 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2016 : 13:45:39
|
Wim,
Ik was het draadje begonnen met het feit dat ik de HSI-88 niet zie in het koploper testprogramma maar wel in het baanoverzicht en in de logging En misschien zijn er nog anderen die dit ook hebben of niet hebben en daar iets zinnigs op kunnen zeggen of anders beter niets zeggen.
Dus ja, het heeft wel te maken met koploper. Want als je het ziet in het baanoverzicht en de logging dan moet je het ook zien in het testprogramma. En ja enkel als je een bezetmelding maakt ga je iets zien natuurlijk.
Het is niet omdat je het antwoord eens niet weet dat het niets te maken heeft met koploper   
Ik stel voor we het hier op houden
mvg Danny
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2016 : 14:08:54
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door ffxpvc
Klopt Wim,
Maar die hebben het niet met koploper gedaan. Koploper is geen open source en daarom is er dan ook dit koploperforum.
Waar slaat deze opmerking dan op??? En als het gaat om een HSI-88 of kloon, die wel werkt zoals je zegt, dan is alles wat je er bij sleept niet belangrijk.
Als het een bug is dan is er maar één iemand die er iets aan kan veranderen, en die leest mee als ik het wel heb.
Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
|
Onderwerp  |
|