Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 162 / Bezoekers Vandaag: 8579
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Na stoppen rijdt trein niet een paar cm door in blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

tomprins

Netherlands
538 berichten

Geplaatst - 21 dec 2016 :  23:49:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Als we op het S-teken drukken, worden er geen blokken meer gereserveerd en stoppen de treinen dus vrij snel. Werkt prima. In één wat kort blok is een instelling van nog even extra doorrijden. Na het geven van het S-teken stopt de trein keurig, maar rijdt dan de ingestelde afstand niet door in dat geval. De pragmatische oplossing is wel helder maar heeft iemand hier een truc voor, zodanig dat hij wel doorrijdt?
Ik stel deze vraag namens een medelid van onze modelspoorclub.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 22 dec 2016 :  11:10:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Als het doorrijden NIET gebeurd is dat meestal omdat de trein op te hoge snelheid op de stopsectie komt. Dan lost hij een noodstop.

Ik denk dat je de treinen geforceerd moet "leren" in dat blok te stoppen. Misschien gebeurt dat daar in normaal gebruik bijna nooit ? Dan kan hij remmen niet leren.
Misschien is het blok wel te kort om mooi te stoppen, dan duurt het leren nog langer in mijn ondervinding. Hij gaat niet spontaan starten met remmen in het vorige blok.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 22 dec 2016 :  11:21:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor je reactie Theo.

Je geeft het terecht aan. Punt is dat ze hebben geleerd daar te stoppen, zij het met een kleine doorloop. Zelfs 'mooi' stoppen lukt, maar net iets te vroeg. De maximumsnelheid van het blok ervoor beperken, zou ik nog kunnen uitproberen, uiteraard begint het stoppen niet eerder. Het zou ook niet voor de hand liggen ;-)

Dank Theo, verder nog iemand?

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 22 dec 2016 :  11:33:25  Toon profiel  Reageer met citaat
De massavertraging van dat treintype iets lager zetten helpt ook om scherper te remmen.

Ben je zeker dat het gebeurde bij een trein die daar mooi had leren remmen en bij die snelheid ? Leren remmen vereist minimum 3 stops tot stilstand voor dat treintype en verschillende inrijsnelheden

Ik heb ooit in een logging bij mij gezien dat koploper het remmen begon scherper te maken. 25% korter remmen of zoiets in de logging.

Kijken naar de logging bij het drukken op S kan veel duidelijk maken. Eventueel "bewust" op de S toets drukken als die trein er weer aankomt.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 22 dec 2016 :  11:45:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ga even met je tips aan de gang!

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina