Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 80 / Bezoekers Vandaag: 3907
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 koploper demo mode
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

cma

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 15 dec 2016 :  20:36:20  Toon profiel  Reageer met citaat
ik ben een week bezig om alles te doen wat er al geschreven is over koploper en IB2.
De pc en de ib communiseren wel met elkaar, op dit moment heb ik dus loconet gekozen in com4 en baudrate op 115200, de ib ook.

ik heb een nieuwe database ingevoerd maar ik krijg de melding:
Deze sessie draait indemo mode, er is geen communicatie met je digitaal systeem.

wat kan er fout gaan wat ook bij al die anderen ook mis ging.

vr gr kees

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 15 dec 2016 :  21:04:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Kijken bij globale instellingen en het vinkje bij testen zonder communicatie weghalen.
Of bij Instellingen per database bij invullen comport nummer het woord testen vervangen door het juiste comport nummer.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

cma

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 16 dec 2016 :  09:45:05  Toon profiel  Reageer met citaat
dag wim ik was al hoopvol.
ik kon het vinkje in globaal uitzetten. in instellingen per database stond alles zo.
de melding veranderd alles en alles gaat goed, totdat ik het groene spiegelei inschakel dan nu de melding:
geen respons vd controle eenheid vd treinbaan.
met het testprogramma van (uhlenbrock IB com)kan ik de baan/trein via de pc bedienen.
heb je nog een tip
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 dec 2016 :  11:29:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja, backup van je database plaatsen dan kijken we die even na.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

cma

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 16 dec 2016 :  18:40:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim, hier bij m'n database.
We hebben de com poort in apparaat beheer nog verwijderd en een nieuwe aan laten maken. wel een nieuw(3) nr maar de meldingen blijven gelijk.

Download Attachment: kees.bck
72,11 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 16 dec 2016 :  19:20:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bij deze backup, staat de comport op testen. Niet op com 3 of com4

Doe nu gewoon wat er gezegd wordt en dan zal het gewoon werken, in apparaatbeheer kun je vinden welke comport er voor de Intellibox 2 is aangemaakt. en als je de USB stekker uit de PC trekt verdwijnt deze ook uit de lijst. Aangezien het wel met het tool programma werkt is de driver juist geinstalleerd, je moet natuutrlijk wel dat toolprogramma afsluiten voordat je koploper start.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

cma

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 17 dec 2016 :  17:15:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim wat bedoel je met doen wat er gezegd wordt? Want volgens mij heb ik gedaan wat hier staat, maar als ik het bestand naar je verstuur dat iñ testen IPV com3 staat is toch niet het probleem. Ik heb m dus weer in com3 staan maar nog geen resultaat.
Weet je nog iets te proberen?

Gr Kees
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 dec 2016 :  17:27:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Kees,

Neem maar even rechtstreeks contact met mij op dan kijk ik even met je mee.
info[at]rosoft[punt]info
Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 20 dec 2016 :  13:29:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Probleem opgelost maar niet de oorzaak.

Wat is het geval, Kees gebruikt in zijn database 2 compoorten eentje voor de IBII en eentje voor de OM32.

Zonder de OM32 te gebruiken Com op NVT en een schone start van de PC werkt de verbinding met de IBII zoals het moet.

Alleen zodra de OM32 en Com4 actief gebruikt wordt, kan koploper geen verbinding meer maken met de Centrale.

Ook na afsluiten van Koploper en herstart met de OM32 weer op NVT blijft het probleem en kan koploper de centrale niet vinden.

Daar kwamen we achter omdat we met het IB tool programma eerst op com4 verbinding probeerden te maken, en dat daarmee beëindigden omdat het natuurlijk niet ging op een verkeerde compoort en daarna com 3 gebruikten.

Daarna koploper opstarten met de OM32 op NVT en daarna er wel gewoon verbinding was met de IBII op com3 in dit geval.
Activeren van de OM32 gaf direct weer het probleem met de verbinding.

Wederom op NVT gezet en even met het Tool programma com4 geopend en afgesloten, gaf via koploper weer het gewenste resultaat en verbinding met de IBII.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

cma

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 21 dec 2016 :  20:31:13  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt voor de oplossing Wim.

ik ben vandaag weer n beetje verder gekomen.
de com poort vd OC32 werkt kan hem actief maken. koploper blijft werken, maar ik heb alleen bij digitale onderdelen een paar oc32 moeten bij plaatsen om foutmeldingen te voorkomen.
hij krijgt oude gegevens volgens mij van een eerdere OC.
ik zal dus op zoek moeten gaan naar iemand die me met Oc kan helpen.

vr gr kees
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 22 dec 2016 :  10:22:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat voor foutmeldingen krijg je dan?
heb je eerder geplaatste database eens bekeken en daar heb je er al 4 gedefinieerd.
Maar je kan toe met 2. Je hoogste gebruikte adres is 46 en met twee OC32's kan je tot 64.
Kan me alleen maar voorstellen dat je nu iets gewijzigd hebt die boven adres 128 uitkomt, en dan moet je inderdaad meer OC32's definiëren.

En Koploper krijgt geen info uit de OC32. Koploper stuurt alleen maar een commando naar de OC32. Wat die er mee doet is afhankelijk van hoe je die geprogrammeerd hebt.

Groeten,
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 dec 2016 :  13:45:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Eric, staat in zijn openingsvraag.

Maar als in de situatie zoals hij was, verbinding gemaakt werd, kreeg je de melding dat de centrale niet gevonden kon worden. Maar in het verslag staat hoe en wat en wat de workaround was.
Het is niet aan mij de dieper liggende oorzaak te onderzoeken en al helemaal niet die te verhelpen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina