Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 193 / Bezoekers Vandaag: 10681
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 intellibox
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jochem

Netherlands
16 berichten

Geplaatst - 20 nov 2016 :  11:18:27  Toon profiel  Reageer met citaat
mijn IB 2 werkt prima, de 15 bezetmelders melden zich en de wissels reageren goed.Koploper reageert ook goed, en ik heb nu 2 locs geijkt.
ik zie nu echter op de IB dat ik nog maar 8 van de 28 functietoetsen kan gebruiken (bij deze locs) .Is dit volgens plan, of heb ik ergens een fout gemaakt? ook "los" van koploper blijft dit probleem( alleen voor deze 2 locs).
iemand een idee?

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 20 nov 2016 :  12:08:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jochem, en dat zijn Motorola format decoder in de loc, of heb je ze als Motorola format aangemeld? Alleen DCC decoders hebben 28 functies.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

jochem

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 20 nov 2016 :  14:40:22  Toon profiel  Reageer met citaat
ik heb eea nog eens goed bekeken (me beperkend tot de IB). Bij het in gebruik nemen van een loc ziet IB hoeveel functies, bijvoorbeeld div geluiden (maximaal 28) er op de decoder zitten en reserveert deze op het toetsenbord. Zo heeft de betrokken loc 27 functies, en deze kan (kon natuurlijk) ik dan ook schakelen op het paneel.Er zijn ook locs met minder dan 8 functies, dan krijg ik 8 functies (kennelijk het minimum). Van de betrokken loc heb ik ook een rood exemplaar, deze heb ik nog niet bij de test betrokken, die functies worden nog steeds klaar gezet.Alle menu's staan op 28 stappen DCC (koploper trouwens ook).
In het menu "locdataset van IB zie ik in vergelijking tot ander locs geen rare dingen
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 20 nov 2016 :  15:17:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jochem,

Dan heb jij een heel bijzondere IB2.

De loc decoder bepaald het aantal functies, met de IB 2 kun je er 65000 aansturen. Als het daadwerklijk een IB2 is natuurlijk.

In koploper heeft elke DCC loc op 28 stappen ook 28 functies die je zelf kunt toewijzen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

jochem

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 20 nov 2016 :  17:23:11  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi Wim,
je verhaal is correct, maar het mijne ook.De display van IB 2 is zo ontworpen, dat de 1e 28 functies op het toetsenbord direct schakelbaar zijn (met scrollen).Bij de 2 locs waar ik nu mee test is een deel van de 28 functies van het toetsen bord verdwenen (niet meer direct schakelbaar)en impliciet verhuisd naar het locmenu "hogere functies" ( jouw 64000)en met de functie "alle functies aansturen" ook schakelbaar.
Hetgeen meer handelingen vergt.Minder handig.
Als het me met een 3e loc overkomt waar ik mee ga testen zal ik je het laten weten.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 20 nov 2016 :  17:39:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jochem,

Al met al weer geen koploper probleem.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina